Ministrul Educatiei a confirmat pentru milioane de romani din intreaga tara o serie de schimbari extre de importante, cu impact national, care sunt facute pentru prima oara in scolile din Romania, schimbari menite sa aduca tehnologii de ultima ora si digitalizare in unitatile de invatamant.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre unele dintre aceste schimbari, inclusiv laboratoarele cu tehnologii ultra moderne, spunand ca educatia va fi digitalizata in urmatorii ani, totul spre marele beneficiu al elevilor din Romania, care sunt principalii beneficiari ai acestor schimbari colosale.
“Atata vreme cat avem circa 100.000 de profesori, din perspectiva pedagogiei digitale, atat timp cat am afirmat ca sustin acel proces prin care in fiecare din cele aproape 100.000 de clase din Romania vom avea o tabla interactiva, in care ceea ce scrie profesorul nu mai dispare in neant odata ce am sters cu buretele, se poate transfera in laptop/telefon/tableta unui elev, eu ca profesor stiu cum ma simt cand ceea ce scriu nu dispare.
Ma voi pregati mai bine, voi fi mai atent, mai ingrijit, mai structurat. Daca nu am competente digitale avansate, si voi avea acel instrument la indemana, zi de zi, in clasa, la o simpla cautare, sunt la fizica, biologie, la orice disciplina printr-o simpla cautare surse deschise, voi putea sa le arat lectiile elevilor intr-o maniera mult atractiva, care sa faca scoala mult mai prietenoasa.
Acesta este un obiectiv major, si atat timp cat avem 10.000 de laboratoare integrate care au finantare, si au componente de digitalizare, atata vreme cat avem 1.100 de smart lab-uri cu tehnologii avansate precum imprimare 3D cu laser in scoli, realitate augmentata, laboratoare cu kituri de robotica. 1.100 de smart lab-uri inseamna circa 25 pentru fiecare judet.
Atat vreme cat din cei 3.6 miliarde de euro disponibili pentru investitii in educatie prin PNRR, 1.13 miliarde de euro sunt disponibile pentru digitalizare, si am creat prin lege acea unitate executiva pentru suport, mentenanta, si asistenta tehnica, pentru prima oara, am creat posibilitatea de a se lucra cu experti externi in domeniul IT, stiindu-se cat de dificila este gasirea acestor experti.
Am avut teste standardizate distribuite pentru 150.000 de elevi de la clasele 1 – 11, exceptie facand clasa a 4-a, aceasta distributie facandu-se in mod digital. Cred ca toate acestea se constituie in suficient de multe probe pentru afirmatia conform careia “vrem nu vrem, ne dorim, sau nu ne dorim, viitorul educatiei va fi mult mai digital decat pana acum”.