Ministrul Transporturilor a facut o serie extrem de importanta de anunturi cu privire la constructia de autostrazi in aceasta perioada, iar asta pentru ca a mai fost semnat un contract pentru finantarea unor loturi a autostrazii Lugoj – Deva, un segment extrem de important in contextul infrastructurii nationale.
Ministrul Transporturilor vorbeste deasemenea si despre evolutia in celelalte santiere din Romania, acolo unde se construiesc deasemenea diverse alte loturi de autostrazi, iar asta pentru ca foarte multe investitii sunt in plin proces de derulare in momentul de fata in intreaga tara pentru milioane de romani.
“Construcția tronsonului cu tuneluri (Margina-Holdea) de pe Autostrada Lugoj-Deva a intrat în linie dreaptă! Am semnat astăzi contractul de finanțare pentru construcția secțiunilor E și D ale Lotului 2 al acestei autostrăzi. Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea și execuția lucrărilor finanțate preponderent prin PNRR.
Tot astăzi am semnat contractul pentru proiectarea și execuția acesor secțiuni, care reprezintă, practic, ultimul tronson al autostrăzii Lugoj – Deva. Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele două tuneluri dintre Margina și Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul român căruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat până acum că respectă termenele contractuale și chiar poate finaliza lucrările mai devreme.
De aceea, mă aștept ca și acest contract în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), finanțat preponderent prin PNRR, să fie predat CNAIR cel mai târziu la finalul anului 2026. Durata contractului este de 45 de luni: 11 luni perioada de proiectare; 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Cele două tuneluri care vor fi construite în cadrul secțiunii vor avea fiecare o lungime de aproximativ 2,13 km și vor fi formate din două galerii unidirecționale.
Lucrările în șantiere evoluează și în funcție de seriozitatea constructorilor. Unii înțeleg să respecte obligațiile contractuale, în timp ce alții nu. Verificările în șantiere și certificatele intermediare negative sunt măsuri esențiale pentru atingerea celui mai important obiectiv: dezvoltarea infrastructurii din România. Tot în acest scop continuăm colaborarea cu autoritățile locale.”