Ministrul Educatiei a facut un anunt de ultima ora care are o importanta extrem de mare pentru milioanele de elevi din scolile din toata Romania, iar asta pentru ca a confirmat faptul ca tot ceea ce a fost initiat in cazul Legilor Educatiei merge mai departe in momentul de fata, astfel ca autoritatile continua procesul de pregatire a adoptarii in Guvern.
Ministrul Educatiei spune ca acum analizate toate propunerile venite in perioada de dezbatere publica a proiectului pentru noile Legi ale Educatiei, iar mai apoi se va trec ela integrarea lor in proiect, inainte ca acesta sa fie trimis, intr-un final, la Guvernul Romaniei pentru adoptare si trimitere la Parlament.
“Așa cum afirmam, suntem în stadiul în care trecem prin toate comentariile, contribuțiile venite în perioada de dezbatere publică. În același timp, am reluat întâlnirile cu actorii principali și zonele de expertiză – chiar astăzi am o întâlnire, de exemplu, cu reprezentanții Facultăților de Științe ale Educației pentru a intra în problematica carierei didactice, curriculumului și așa mai departe.
Ideea este că ne dorim să ne uităm cu atenție pe observații, să dăm atenția celor care și-au dorit să rediscute anumite aspecte și să-și reitereze prioritățile, lucrând în același timp la integrarea acestor aspecte discutate în lege. Probabil că în jur de două săptămâni va mai dura până când vom reuși să armonizăm o formă a legilor care să înceapă să fie discutată.
Ele oricum vor suferi schimbări, pentru că varianta anterioară a fost cea supusă dezbaterii publice. Ca urmare a procesului de dezbatere publică, au intervenit o serie întreagă de observații, comentarii, discuții, deci formele finale, firesc, vor include aceste observații primite. În cadrul legislativ actual, care include decizia Curții Constituționale din această vară, facem tot ceea ce ține de noi pentru ca acest cadru normativ care privește integritatea academică să răspundă și solicitărilor legitime ale societății, pentru a preveni eventuale abuzuri.
Consider că unele prevederi ale pachetului legislativ lansat în dezbatere publică sunt în continuare oportune, de exemplu, acordarea titului și diplomei de doctor la nivelul universităților, dar, din discuțiile avute, elemente de tipul existenței unui filtru, să spunem, de tip CNATDCU, ar trebui să rămână. Luăm în considerare serios aceste discuții avute inclusiv cu cei din conducerea CNATDCU actual.
Am toată încrederea că împreună cu actorii în educație și asociațiile, federațiile, organizațiilor lor reprezentative, dar și alături de experți în educație și de echipa de la Ministerul Educației, vom putea formula cele mai bune soluții.”