Posta Romana a anuntat in mod oficial faptul ca livreaza cardurile de energie pe care Guvernul Romaniei le ofera romanilor care au nevoie de ajutor cu plata facturilor la energie, iar mai jos aveti si explicatii cu privire la modul in care acestea vor fi livrate, dar si cum vor putea fi folosite.
Posta Romana explica in detaliu tot ceea ce trebuie sa stim, iar asta pentru ca vorbim despre posibilitatea de a plati facturile la energie direct la postasul care ne aduce acasa si cardurile de energie, astfel ca trebuie sa va uitati cu atentie la informatiile de mai jos.
Aștepți cardul de energie? Noi ți-l aducem acasă!
Vei putea plăti facturile direct la poștașul tău sau la oficiul poștal, folosind cardul de energie.
Ai doi pași simpli de urmat:
1. Completezi suma plătită prin mandat poștal, în contul furnizorului de energie sau al asociației de proprietari/locatari;
2. Primești dovada plății pe care este scrisă suma rămasă, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care ai făcut plățile.
Ca să plătești, ai nevoie de :
1. Card de energie primit prin Poștă;
2. Act de identitate;
3. Factura curentă/ restantă;
4. Alt document justificativ (înștiințare de plată din partea furnizorului);
5. Certificatul de validare a datoriei de la asociația de proprietari/locatari. Asta, doar dacă locuiești la bloc și ai datorii la Asociația de proprietari/locatari.
Certificatele de validare a datoriei se emit în două exemplare. Unul rămâne la asociația de proprietari/locatari, iar pe celălalt i-l dai lucrătorului poștal, atunci când faci plata.
Ajutorul de energie este de 1.400 de lei și îl primești în două tranșe egale. Cardurile sunt distribuite după următorul calendar:
• 1-28 februarie 2023 (pentru perioada 01.01.2023 – 30.06.2023);
• 1-30 septembrie 2023 (pentru perioada 01.07.2023 – 31.12.2023).
Poți folosi cardurile pentru plată, începând cu luna martie.