Orange, cel mai mare grup de telecomunicatii din toata Romania cu milioane de clienti care se bucura de serviciile sale in toata tara, a emis o avertizare pe care toata lumea ar trebui sa o stie in momentul de fata, fie ca vorbim despre clientii companiei din Romania, fie ca vorbim despre clientii altor companii.
Orange explica mai jos de ce sunt periculoase atacurile de tip phishing in momentul de fata, si de ce trebuie sa ne ferim atunci cand suntem vizati de un asemenea tip de atac, pentru ca el este gandit exclusiv pentru a ne face rau, lucru pe care l-am auzit deja de la foarte multe alte companii din Romania.
Explicatiile pe care cei de la Orange Romania sunt valabile pentru orice fel de situatii, pentru ca mai toate atacurile de tip phishing sunt destul de similare, si se desfasoara in maniere care au la baza dorinta celor din spatele lor de a obtine datele noastre personale, cu orice pret, pentru a ne fura banii, oricum pot.
Orange Romania incearca sa le explice clientilor sai, prin intermediul unei pagini dedicate din website, ceea ce pot face si in situatia in care devin victimele unui atac de acest gen, si este foarte important sa ramanem foarte vigilenti in legatura cu ceea ce se intampla, pentru ca putem fi vizati oricand de atacuri.
Phishingul are loc de obicei prin metode simple prin care sunt solicitate informații private, cum ar fi date personale, contul bancar sau de securitate. Primul pas este informarea, vigilența și verificarea notificărilor cu o persoană de încredere. Totuși, în ultimii ani, schemele de fraudă online s-au înmulțit și devine tot mai grea recunoașterea acestora, mai ales dacă nu există obiceiul verificării informațiilor din mai multe surse.
Vestea bună este că există o serie de soluții care pot fi aplicate ușor. Nu răspunde la mesajele suspecte. Nu furniza date personale sau informații confidențiale unor persoane necunoscute, indiferent cum le primești: apel, SMS, WhatsApp, e-mail, rețele de socializare etc. Nu accesa linkuri sau pagini web care seamănă cu organizații cunoscute.