Ministrul Educatiei confirma in mod oficial masurile importante care au fost decise de catre Guvernul Romaniei pentru scolile din toata tara, iar asta deoarece elevii sunt in centrul lor, si v-am vorbit ieri despre platforma de alfabetizare care va permite testarea elevilor pentru a depista probleme in procesul de invatare.
Ministrul Educatiei explica mai jos din ce fonduri va fi facut aceasta, dar la fel de important, si faptul ca ministerul va avea datele integrate in Cloud-ul Guvernamental in curand, fiind printre primele ministere care vor face acest lucru, iar multumita acestei decizii, ele vor fi accesibile mai usor, si de oriunde.
“Vom avea testare pentru a vedea nivelul de alfabetizare functionala pe acelasi gen de teste, asa cum se foloseste si la testele PISA. Ceea ce noi vom avea, insa este finantarea din zona europeana, care si acum este centrata pe aceste linii. Atat PNRR, cat si Programul Operational Educatie si Ocupare, sunt aliniate cu obiectivele pe care noi le avem in contextul viziunii Romania Educata, desi in lege.
Ele sunt deasemenea corelate cu imbunatatirea indicatorilor descrisi, pentru ca ei se reflecta inclusiv in rapoartele europene privind deficientele sistemului, iar fondurile europene sunt puse la dispozitie tocmai pentru a rezolva problemele. Aceasta platforma va beneficia deasemenea de sprijin din fonduri europene, si sigur ca vom apela la sprijin inclusiv pentru expertiza din alte state membre care au parcurs procese similare.
Vom avea un buget care inseamna un numar suficient de angajati care sa poata dezvolta aceasta platforma. Realizarea efectiva a platformei se va realiza intr-un mod similar cu cel al altor platforme pe care ministerul le are si le gestioneaza, iar aici avem o colaborare foarte buna cu Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, si cu Agentia pentru Digitalizarea Romaniei.
Ele ne vor asigura si sprijin tehnic, si plierea pe noua viziune apropo de procesele publice, apropo de Cloud-ul Guvernamental. Suntem printre primele ministere care vom trece cu platformele noastre informatice, avand in vedere ca sunt informatii critice, precum cele de scolarizare, in acest proces de integrare in Cloud-ul Guvernamental.
Legea nu identifica cauze, cauzele sunt identificate in analizele care preced crearea unui act normativ. Avem, de exemplu, studiile calitative care insotesc testarile PISA, care ne identifica si cazurile, multe dintre cauzele legate de analfabetismul functional sunt cauze externe scolii. Vorbim aici despre nivelul de educatie al parintilor, de situatia financiara a familiei, de accesul la resurse educationale, pe acestea le rezolvam prin programele de sprijin. Sunt si cauze legate de calitatea cadrelor didactice.”