Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a facut o serie de foarte importante anunturi de ultima ora, in cadrul unei conferinte de presa organizata astazi, el vorbind in mod oficial despre tragedia de la Galati de zilele trecute, el vorbind despre probleme care exista in cadrul sistemului feroviar din Romania, si nu numai.
Sorin Grindeanu explica mai jos cum a aflat despre tragedia de la Galati, ce decizii s-au luat pana acum cu privire la situatia de la CFR, dar si ceea ce urmeaza sa se intample in perioada urmatoare, fiind nevoie de noi masuri pentru ca altele similare sa nu mai aiba loc in cursul saptamanilor si lunilor urmatoare.
“Dupa ce se termina actuala ancheta, corpul de control al ministerului va fi trimis la Galati, pentru ca nu vreau sa se interfereze ancheta legata de acest accident, cu acest raport al corpului de control. Eu sunt exigent, in primul rand cu mine (n. red. intrebat daca este multumit de ceea ce a facut pentru siguranta calatorilor), si tot timpul este loc de mai bine. Nimeni nu este perfect, cine spune ca e perfectiunea intruchipata, sa fugiti de ei, aceia sunt oameni care timp. Tot timpul este loc d emai bine.
Sambata seara, la 5 minute dupa accidentul de la Galati, am fost informat de catre ISU, de catre domnul Arafat, de producerea acestui accident. Singur am cerut date de la domnul Arafat, mi-a furnizat ce stia. Primul om pe care l-am sunt a fost directorul general Preoteasa, care a si mers in acea seara la Galati, de altfel si acum se afla acolo.
Incidente feroviare sunt foarte dese, si acest lucru este stiut, sigur din fericire fara victime. O companie, daca vrem sa o asezam pe baze corecte, si asta s-a reprosat ani de zile, ca nu se aplica 109 la companiile de stat. Am facut acest lucru, si asa cum stiti, acest consiliu de administratie selectat pe legea 109 este in plin proces de a selecta noul director general.
Domnul Preoteasa nu are in acest moment mandat de 4 ani, conform legii 109. Singurii care au mandat pe legea 109, selectati, sunt cei din consiliul de administratie, care la randul sau, atributului lui conform legii, este sa selecteze un nou director general pentru urmatorii 4 ani pe legea 109. Nu am un numar exact al incidentelor feroviare din ultima luna.
Domnul Preoteasa este acum la inmormantare, iar dupa accidentul feroviar, s-a transmis, din ceea ce stiu, de catre cei de la CFR, si s-a luat legatura cu familia, asta m-a informat directorul. Toate lucrurile care de aproximativ 30 de ani nu s-au rezolvat in Romania, exista subfinantare al acestui sistem feroviar, si nu doar subfinantare, si alte lucruri, iar ele nu se rezolva printr-o demisie.”