Ministrul Educatiei trage un foarte important semnal de alarma pentru elevii scolilor din toata Romania, iar asta pentru ca aduce in imediata atentie a oamenilor un extrem de serios incident care are in centru injunghierea de ieri a unui cadru didactic un caz extrem de grav care a socat foarte multi oameni din tara.
Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre ceea ce trebuie facut pentru ca alte cazuri similare sa nu mai aiba loc, dar si ceea ce se intampla in materie de investitii in cercetare, sau necesitatea examenelor de admitere pentru liceu, ceva ce va fi impus in mod oficial in baza noilor Legi ale Educatiei in Romania.
“Incidentul regretabil de astăzi, în care o profesoară a fost rănită de un elev în sala de clasă, este un semnal de alarmă care se adaugă celorlalte situații care ne-au atras atenția asupra importanței pe care trebuie să o acordăm siguranței în mediul școlar. Condamn cu fermitate orice act de agresiune din școală, fie ea fizică sau verbală, îndreptat asupra membrilor comunității școlare!
Avem nevoie ca școala să fie un loc în care atât copiii, cât și profesorii să se simtă în siguranță. Am convingerea că inițiativele instituționale – regulamente, proceduri, activități în comun cu parteneri instituționali – trebuie să fie dublate de o atitudine responsabilă a tuturor celor implicați în educație și de un parteneriat real școală-familie. Doar în acest fel, incidente zguduitoare, asemeni celui de astăzi, vor putea fi prevenite.
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării organizează Programul „Henri Coandă”, al cărui scop este recunoașterea performanței la competițiile tehnico-științifice internaționale destinate elevilor și studenților. Programul oferă: burse pentru participarea la competițiile tehnico-științifice internaționale; premii pentru rezultatele obținute la competițiile tehnico-științifice internaționale. Se premiază rezultatele deosebite obținute la concursuri internaționale care au presupus realizarea unui bun, a unui serviciu sau a unei aplicații specifice cercetării aplicative a inovării.
60% din locuri se alocă pe baza unui concurs național, subiectele sunt elabortate de către Centrul Național pentru Evaluare din Ministerul Educației, la fel corectura se face ca la Evaluarea Națională, deci nu avem riscuri. Este normal pentru un copil care urmează o specializare de tip Matematică – Fizică, de exemplu, să știe că poate să performeze într-un program care înseamnă 10-12 ore de Matematică și Științe pe săptămână.
Dacă un copil are o zi proastă în ziua acestui examen, există opțiunea ca pe 40% din locuri rămase la acel profil competitiv, poate concura cu media de la Evaluarea Națională. Am demarat deja procesul pentru a pune în dezbatere publică cât de curând planurile cadru pentru liceu în așa fel încât programele școlare pentru liceu să fie în linie cu educația centrată pe liceu.”