Sorin Grindeanu ii anunta in mod oficial pe toti romanii din intreaga tara in legatura cu masurile care au fost luate pentru milioane de romani in ceea ce priveste autostrazile, drumurile noi, dar si un metrou la Cluj-Napoca, in cazul ultimului fiind semnat deja contractul pentru constructia primei magistrale, in valoare de 9 miliarde de LEI, fara TVA.
Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea si despre pasajul Oltenitei din Bucuresti, circulatia pe el urmand a fi posibila din 27 mai, iar in final vorbeste despre Autostrada Transilvania, una extrem de asteptata de catre un numar foarte mare de romani din regiunea de vest a tarii, pentru efectuarea de calatorii mai rapide.
“A fost semnat astăzi contractul pentru construcția primei magistrale de #metrou din Cluj! Este un proiect în valoare de peste 9 miliarde de lei (fără TVA)- finanțat parțial prin #PNRR (1,5 miliarde de lei, fără TVA)- care va transforma Municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești în localități moderne. Ministerul Transporturilor asigură majoritatea finanțării, dar Primăria #Cluj-Napoca are datoria să deruleze eficient proiectarea și execuția celor peste 21 de km ai liniei de metrou ușor care va fi construit în zona metropolitană.
Asocierea de proiectanți și constructori români și turci are la dispoziție 96 de luni pentru definitivarea întregului proiect. Vor fi construite în prima etapă (prin PNRR) 9 stații și un depou, pe o distanță de 9,16 km pe traseul Sfânta Maria – Europa Unită. Lucrările la prima etapă trebuie finalizate până la sfârșitul lunii august 2026 pentru ca ulterior să se poată intra în cea de-a doua etapă (finanțată de MTI din alte fonduri) care vizează lucrări la alte 10 stații pe traseele Țara Moților – Sfânta Maria (7 stații, 8,80 km) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații, 3,07km).
Pasajul Olteniței va fi deschis circulației începând de sâmbătă, 27 mai! Este un moment mult așteptat de toți cei care locuiesc în zonă, dar și de cei care tranzitează Centura Capitalei. Acest pasaj va fluidiza circulația și va atenua ambuteiajele rutiere în zona de sud a Bucureștiului. Vom face cât mai repede, ministerul Transporturilor (indiferent de culoarea politică a ministrului),.
Guvernul va reaproba indicatorii tehnico-economici pentru Centura Metropolitană. Acest lucru trebuia făcut, pentru că prețurile și toate lucrurile care țin de o licitație de acest tip s-au modificat față de datele inițiale. Și atunci, în perioada imediat următoare se vor reaproba acești indicatori tehnico-economici, astfel încât această licitație să fie susținută în parametri normali, să vină companii care să poată realiza această investiție.
Referitor la Autostrada Transilvania sper și sunt optimist, astfel încât în săptămânile viitoare toate cele trei porțiuni care în acest moment sunt blocate, să intre pe un făgaș normal, care să aibă constructori desemnați și un orizont de timp care să ducă la execuția acestor lucrări.”