Ministrul Educatiei a decis sa transmita doua mesaje oficiale de ultima ora, ele vizand elevii din scolile Romaniei in momentul de fata, iar asta pentru ca in atentia oamenilor sunt aduse rezultatele foarte bune care au fost obtinute la Olimpiada Internatinala de Matematica din Japonia, si mai jos aveti toate detaliile.
Ministrul Educatiei explica deasemenea mai jos faptul ca isi doreste ca elevii sa studieze elemente de exprimare corecta si la liceu, Ligia Deca dorind ca nu doar gimnaziul sa fie dedicat acestui tip de studii, masura in sine putand fi una care sa ajute extrem de mult elevii din toata Romania in cursul urmatorilor ani.
“Lotul României scrie istorie la Olimpiada Internațională de Matematică din Chiba, Japonia: locul 1 între țările din Europa și locul 4 în clasamentul pe națiuni, cea mai bună clasare din 1999! Cinci medalii de aur, o medalie de argint și un total de 208 de puncte clasează România pe cea mai bună poziție din ultimii 24 de ani, fiind depășită doar de China, Statele Unite ale Americii și Koreea!
Rezultatele obținute de cei șase elevi din echipa noastră sunt: medalii de aur: David-Andrei Anghel, care a obtinut maximum de puncte, Liceul Internațional de Informatică, București; Andrei Moldovan, Liceul Internațional de Informatică, București; Robert Dragomirescu, Liceul Internațional de Informatică, București; Pavel Ciurea, Liceul Internațional de Informatică București; Andrei Chiriță, Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu București.
Medalie de argint: Radu Lecoiu, Liceul Internațional de Informatică, București. Delegația României a fost coordonată de conf. univ. dr. Cătălin-Liviu Gherghe, de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București, și însoțită de lect. dr. Mihai Chiş, de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității de Vest din Timișoara, de Lucian Țurea, Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București și de Ana Naghi, observator din partea Ministerului Educației.
Îmi doresc și cred că este necesar ca elevii să studieze elemente de exprimare corectă și la liceu, nu doar în gimnaziu! Am încredere că acest lucru se va concretiza în noile programe pentru liceu! Despre această necesitate, dar și despre posibilele soluții pentru corelarea predării-evaluării la disciplina limba și literatura română cu profilul absolventului am discutat, astăzi, cu reprezentanți ai Institutului de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan-Al. Rosetti”.
Si cu reprezentanți ai Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație. Orice reformă presupune consultarea specialiștilor pe fiecare dintre palierele pe care aceasta le implică, înainte de începerea efectivă a procesului. Sper ca discuția de astăzi să se concretizeze în lucru în echipă, atunci când vom începe procesul de revizuire a programelor școlare!”