Ministrul Educatiei transmite 2 foarte importante anunturi oficiale pentru elevii scolilor si liceelor din toata Romania, iar asta pentru ca in imediata atentie a tuturor aduce impresionantele rezultate obtinute la Olimpiada Internationala de Fizica, despre care puteti citi mai jos, anuntul fiind facut in mod oficial azi.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea si despre o alta initiativa foarte importanta, cea privind introducerea gramaticii pentru elevii de liceu, o masura care poate avea un impact extrem e mare asupra imbunatatirii capacitatilor de limbaj ale elevilor din licee, in cursul anilor urmatori.
“Locul 1 în Europa și locul 3 în clasamentul pe națiuni pentru România, la Olimpiada Internațională de Fizică! După matematică, România scrie istorie și la Olimpiada Internațională de Fizică desfășurată la Tokyo, în Japonia, în perioada 10-17 iulie, cu participarea a 398 de elevi din 84 de tări – locul 1 între țările din Europa și locul 3 în lume, după China și Coreea, aflate pe locul 1, și Statele Unite ale Americii, care ocupă poziția a doua.
Lotul României, coordonat de prof. dr. Delia Davidescu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, și conf. univ. dr. Popescu Sebastian-Dumitru, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, este format din: Momoiu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, clasa a XI-a, medalie de aur, poziția a 7-a in clasamentul general Oros Vlad Ștefan, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara, clasa a XII-a, medalie de aur.
Dragomir Darius Andrei, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, clasa a XI-a, medalie de aur; Mirică Ioan Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, clasa a XI-a, medalie de argint; Tudose Rareș Felix, Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, clasa a X-a, medalie de argint. Profesori observatori: Victor Păunescu, Liceul Tehnologic Mircea Vulcănescu București, și Golcea Sandu Mirel, Colegiul Național C. D. Loga, Timișoara.
Felicitări! Mulțumiri tuturor celor care se dedică performanței în educație! Îmi doresc și cred că este necesar ca elevii să studieze elemente de exprimare corectă și la liceu, nu doar în gimnaziu! Am încredere că acest lucru se va concretiza în noile programe pentru liceu.
Orice reformă presupune consultarea specialiștilor pe fiecare dintre palierele pe care aceasta le implică, înainte de începerea efectivă a procesului. Sper ca discuția de astăzi să se concretizeze în lucru în echipă, atunci când vom începe procesul de revizuire a programelor școlare!”