Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre deciziile extrem de importante care au fost luate pentru scolile din toata Romania, ele aducand o serie de masuri despre care ar trebui sa stie toata lumea, pentru ca nu mai putin de 116 milioane de euro sunt investiti in proiecte pentru unitatile de invatamant.
Ministrul Educatiei explica mai jos la ce urmeaza sa fie folositi banii, dar si un concurs care a fost organizat in scolile din Romania, pentru a prelua de la elevi idei pentru combaterea violentei in scoli, una dintre problemele mari cu care se confrunta unitatile de invatamant la ora actuala in toata tara.
“Alocăm peste 116 de milioane de euro pentru apelul de proiecte privind modernizarea infrastructurii universitare pentru un spațiu academic echitabil!
Investiția vizează modernizarea următoarelor tipuri de infrastructură: spații de recreere și lectură (14.500 de locuri modernizate); cantine (3.125 de locuri modernizate); cămine (14.530 de locuri modernizate). Cel puțin 40% din numărul locurilor modernizate vor fi rezervate pentru studenții din medii defavorizate.
Familiarizarea cu noțiunile de violență școlară, precum și cu urmările pe care manifestările violente le au asupra dezvoltării psihologice a elevilor, formarea și dezvoltarea comportamentelor nonviolente, toate acestea sunt obiectivele competiției naționale „Ia ATITUDINE, spune STOP VIOLENȚEI!”. Concursul, adresat elevilor din clasele II – XI și implementat în perioada martie – iulie de Ministerul Educației și Direcția de Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, și-a desemnat câștigătorii!
Pentru elevii din ciclul primar, concursul a constat în realizarea unei povești terapeutice, cu titlul „Iau ATITUDINE! Eu aleg să te ajut, chiar dacă tu m-ai rănit”. Pentru elevii din ciclul gimnazial, concursul a constat în realizarea unui material de tip hartă mentală cu titlul „Ce, cine și cum poate ajuta? – harta factorilor de protecție împotriva bullyingului școlar”.
Pentru elevii din ciclul liceal, concursul a constat în realizarea unui produs digital cu titlul „12 reguli care ne fac bine – cum creăm și menținem un climat educațional pozitiv și nonviolent”.
Comisia de evaluare la nivel național a fost formată din reprezentanți ai Direcției Generale Învățământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educației, directorul Direcției Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, împreună cu 2 ofițeri de poliție specialiști psihologi și un agent de poliție cu atribuția de secretar al comisiei, membri ai aceleași structuri.”