BANCA Transilvania isi pune in alerta clientii din toata Romania, institutia financiara cu un numar foarte mare de clienti in toate regiunile tarii publicand o notificare de ultima ora, prin care incearca sa le aduca in imediata atentie a oamenilor faptul ca trebuie sa se protejeze foarte serios in fata atacurilor de tip phishing derulate acum.
BANCA Transilvania explica mai jos faptul ca trebuie sa fim extrem de vigilenti cand vine vorba despre email-urile care au greseli gramaticale, sau exprimari care nu sunt tocmai obisnuite, iar asta pentru ca ele sunt gandite pentru a ne forta sa actionam in baza unor emotii de frica, pentru a ne ceda datele personale.
Conform celor de la BANCA Transilvania, aceste tactici sunt folosite de catre persoanele de rea credinta pentru a ne pacali si a ne crea o stare de urgenta, astfel incat noi sa reactionam si sa ne cedam datele personale fara sa ne gandim prea mult, ele putand fi folosite pentru a ni se fura banii din conturi, sau chiar mai mult.
BANCA Transilvania explica mai jos ca trebuie sa fim mereu vigilenti si sa nu cadem in plasa hackerilor, iar asta deoarece daca ajungem in situatia de a avea banii furati, ar putea fi imposibil sa-i mai putem recupera, indiferent cat de mult ne-am stradui, iar banca ar putea sa nu fie de folos intr-o asemenea situatie.
Atenție la mail-urile cu greșeli gramaticale sau cu exprimări neobișnuite: Mesaj important, Suspendare cont, Cont blocat etc. Chiar dacă pare că sunt din partea noastră sau a unui reprezentant BT, dacă ți se cere să accesezi un link sau să dai detalii despre tine, despre contul sau cardul tău bancar, sigur nu sunt de la noi.