Marcel Bolos Anunta Amenzi de 4 Milioane de LEI pentru Magazinele din Romania

Marcel Bolos Anunta Amenzi de 4 Milioane de LEI pentru Magazinele din Romania

Marcel Bolos a anuntat amenzi de 4 milioane de LEI pentru magazinele din Romania care nu au aplicat in mod corect plafonarea adaosului comercial pentru alimentele esentiale, asa cum a decis Guvernul Romaniei, o masura care a generat multe controverse in momentul in care fost adoptata.

Marcel Bolos vorbeste mai jos despre ceea ce presupune aceasta masura importanta pentru Romania, iar asta pentru ca vorbim despre o decizie care avea menirea de a aduce preturi mai mici pentru produsele care sunt la vanzare in magazine, dar unde nu au fost aplicate corect reducerile, s-au dat amenzi.

“𝐀𝐦𝐞𝐧𝐳𝐢 𝐝𝐞 𝟒 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐥𝐞𝐢. Când Guvernul României a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esențiale, am spus că este important ca efectele măsurii să apară pe tot lanțul, de la procesator până la vânzătorul final și distribuitor.

Tocmai de aceea am cerut atenție maximă, pentru a asigura echitatea și corectitudinea în mediul economic. Urmare a controalelor efectuate zilele acestea în București de inspectorii Direcției generale antifraudă fiscală, 𝐚𝐮 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐚𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭𝐞 𝐚𝐦𝐞𝐧𝐳𝐢 𝐢̂𝐧 𝐯𝐚𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐝𝐞 𝟒 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐥𝐞𝐢.

Inspectorii antifraudă au sancționat un operator economic care activează în domeniul distribuției de legume-fructe, cu o amendă în valoare totală de 2 milioane de lei pentru depășirea în mod repetat a cotei de adaos comercial prevăzută de ordonanță. Este vorba despre un operator economic care este furnizor pentru marile lanțuri de magazine și majoritatea hypermarket-urilor.

De asemenea, un alt distribuitor din București a fost amendat cu 2 milioane de lei pentru nerespectarea cotei de maximum 5% față de prețul de achiziție al unor produse alimentare, cum ar fi fasole uscată, ulei etc.

Reamintesc că măsura are ca obiectiv final ieftinirea prețului la produsele alimentare printr-o plafonare a marjelor de adaos comercial, la nivel de procesator cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% și la nivel de vânzător final cu 20%.

Decizia a venit pentru ca familiile de români să nu fie nevoite să plătească și 80% mai mult la un produs esențial, cum ar fi pâinea sau laptele. Scopul nostru este ca oamenii să găsească în magazine prețuri corecte. S-au văzut efectele: produse mai ieftine și cu 50%.

Țin să subliniez însă că aceste reduceri de prețuri funcționează pe termen scurt. Pe termen lung este nevoie de creșterea producției interne, pentru a determina cu adevărat o scădere a prețurilor. Continuăm să găsim soluţii şi să investim în industria alimentară, pentru ca noi să procesăm ceea ce producem.”