Ministrul Educatiei anunta 2 masuri de ultima ora pentru scolile si universitatile din Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca le vorbeste in mod oficial romanilor, intr-o prima faza, despre asigurarea conditiilor de egalizare a sanselor pentru elevii care sustin examenele nationale in toata tara.
Ministrul Educatiei explica mai jos ce fel de masuri sunt aplicate pentru a se realiza egalizarea sanselor pentru elevi, iar separat de asta, anunta deasemenea ca regulamentul-cadrul cu privire la studiile doctorale a fost deasemenea publicat, Ligia Deca oferind mai multe detalii mai jos, acum.
“Am publicat „Procedura cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale: evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de bacalaureat – sesiunea 2024”. Scopul documentului este de a crea un cadru procedural unitar pentru asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor.
Pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale 2024. Principala modificare, față de condițiile stabilite prin procedura aplicabilă în anul școlar trecut, este că în procesul de avizare și aprobare a instrumentelor și a materialelor compensatorii poate fi implicat, la nivelul comisiei județene, și un cadru didactic cu specializarea Psihopedagogie specială/Psihologie/Pedagogie, familiarizat cu problematica TSI, desemnat de către ISJ/ISMB, cu informarea Comisiei Naționale.
Am lansat în consultare publică proiectul de Regulament-cadru privind studiile doctorale. Principalele modificări, odată cu adoptarea Legii învățământului superior nr. 199/2023 sunt: Încadrarea studenților doctoranzi înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență ca asistenți de cercetare sau asistenți universitari, după caz, pe perioadă determinată.
Studentul doctorand încadrat ca asistent de cercetare poate desfășura activități didactice remunerate în regim de plata cu ora. Cel puțin 20% dintre studenții doctoranzi trebuie să efectueze un stagiu de pregătire în străinătate sau o altă formă de mobilitate. Vor fi dezvoltate și implementate mecanisme în vederea creșterii retenției studenților doctoranzi în mediul universitar.
Inclusiv prin sprijinirea celor proveniți din medii socioeconomice dezavantajate. Sunt propuse măsuri de creștere a transparenței IOSUD, a participării studenților doctoranzi în procesul de luare a deciziilor, iar nerespectarea regulilor de deontologie sau existența plagiatului pot atrage răspunderea publică a IOSUD.”