Ministrul Educatiei: Cat de Grava este Violenta din Scolile din Romania, Efectele pentru Elevi

Ministrul Educatiei vorbeste despre gravitatea cazurilor de violenta in randul elevilor din scolile Romaniei, iata ce transmite pentru romani.

Ministrul Educatiei Cat Grava Violenta Scolile Romania Efectele Elevi

Ministrul Educatiei vorbeste in mod oficial despre cat de grava este violenta in scolile din toata Romania, o problema cu care se confrunta in momentul de fata autoritatile, intr-o incercare de a reduce acest fenomen care afecteaza multi elevi, oferind si informatii pentru profesorii care pot opri tot.

Ministrul Educatiei ii ajuta pe profesorii din Romania sa inteleaga mai usor cum sa se comporte in situatiile in care observa violenta in randul elevilor din Romania, iar asta pentru ca din cauza ei pot fi afectate foarte multi tineri, iar mai multe detalii despre tot, aveti mai jos.


Toate formele de violență, inclusiv bullyingul și cyberbullyingul, au efecte negative asupra fiecăruia dintre copiii implicați, fie că sunt autori, victime sau martori.

Elevii care sunt victime ale violenței în mediul școlar au nevoie de sprijin pentru a-și gestiona emoțiile. Este necesară intervenția imediată a adulților, pentru a se asigura un climat sigur pentru toți elevii.

Dacă sunteți profesor, iată ce puteți face pentru a sprijini elevii care sunt victime ale violenței:

  • interveniți prompt când observați semne de violență și/sau sunteți solicitați de elevi;
  • fiți empatici atunci când comunicați cu copiii/tinerii (victimele pot avea uneori convingerea că sunt prea slabe, că merită ceea ce li se întâmplă sau că nu au nicio putere pentru a gestiona situațiile dificile);
  • sprijiniți copiii/tinerii să-și consolideze stima de sine, aprecierea pentru colegi și să-și dezvolte empatia;
  • ajutați copiii/tinerii să învețe să aibă reacții sănătoase în situațiile de violență în școală, spre exemplu, încurajați comportamentele de solicitare a ajutorului în situațiile pe care nu le pot gestiona singuri;
  • încurajați copiii/tinerii să intervină pentru a aplana conflictele și să raporteze situațiile de violență;
  • implicați toți elevii să sprijine și să lucreze în vederea creării unui climat nonviolent, prietenos, sigur și favorabil incluziunii la nivelul școlii/clasei;
  • încurajați implicarea victimei, atunci când este posibil, în activități cu ceilalți elevi, inclusiv cu elevii care au manifestat comportamente violente, pentru a dezvolta cooperarea și cunoașterea reciprocă;
  • solicitați sprijinul profesorului consilier școlar și recomandați colaborarea tuturor actorilor implicați (elevi, părinți, profesori).

Fiți cu ochii pe noi, pentru că vom reveni și cu alte informații/recomandări: Ce efecte poate avea violența asupra autorilor, victimelor și martorilor ? Cum comunicăm părinților informații privind implicarea copiilor lor într-o faptă de violență? Cum sprijinim formarea unor relații bazate pe respect între elevi ?