Ministerul Mediului ii anunta pe romanii din intreaga tara, in momentul de fata, in legatura cu actiunile importante care au fost puse in aplicare in contextul gestionarii situatiilor de urgenta, iar asta pentru ca in atentia oamenilor este adus faptul ca sunt facut epregatiri pentru rezolvarea mai corecta a acestor situatii.
Ministerul Mediului ofera mai jos mai multe informatii cu privire la ceea ce se face, din acest punct de vedere, iar asta pentru ca este nevoie ca oamenii din interiorul ministerului sa fie pregatiti in cel mai bun mod cu putinta pentru a putea gestiona in cele mai bune moduri totul.
“”Gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomene meteorologice periculoase, poluări accidentale în aer, care pot duce la deteriorarea calității aerului și a radioactivității mediului reprezintă, mai ales în ultimii ani, în contextul schimbărilor climatice, o activitate de interes național având în vedere frecvența de producere și dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc.
Managementul situațiilor de urgență este crucial atât în societate, cât și mai ales în cadrul instituțiilor și al companiilor mari. Educarea și instruirea pot reprezenta factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acționa în cazul unui eveniment neașteptat, o pregătire pe măsură putând salva vieți.
Aplicația realizată în cadrul proiectului se alătură celorlalte instrumente utilizate de minister pentru a oferi cetățeanului siguranța că instituțiile au la dispoziție cele mai moderne.
Si eficiente mijloace cu care să poată urmări calitatea factorilor de mediu și să identifice din timp fenomenele și situațiile care pot conduce la degradarea mediului” – a subliniat ministrul Mircea Fechet, prezent la conferința de închidere a proiectului “Dezvoltarea capacității administrative a Ministerului Mediului privind gestionarea situațiilor de urgență generate de riscurile specifice ministerului și a situațiilor privind starea mediului”.
Derulat în parteneriat cu STS – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, începând din decembrie 2019, cu o valoare eligibilă de 14,4 milioane de lei (peste 3 milioane de euro), proiectul a vizat îmbunătățirea capacității #MMAP de gestionare a situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice periculoase și a tipurilor de risc aferente acestora, unde ministerul asigură funcția de sprijin, precum și a situațiilor privind starea mediului.
”Specialiștii #STS au dezvoltat un sistem de comunicații și tehnologia informației complex, care vine în sprijinul activității de informare a autorităților publice centrale și locale. Am realizat interconectări ale acestui sistem tehnic la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare și alertare în gestionarea situațiilor de urgență generate de tipurile de risc specifice ministerului și în situațiile privind starea mediului, inclusiv cu Serviciul de urgență 112” – a precizat ing. Sorin Bălan, director STS.”