Producătorul chinez de autovehicule electrice, Nio, a anunțat recent o descoperire revoluționară în tehnologia bateriilor, prezentând o nouă baterie capabilă să alimenteze un vehicul electric pentru mai mult de 1000 de kilometri cu o singură încărcare. Această inovație promite să schimbe regulile jocului în industria auto și să împingă limitele a ceea ce credeam că este posibil în mobilitatea electrică.
Nio, cu sediul în Shanghai, susține că această baterie de nouă generație va intra în producția de masă în aprilie 2024, oferind o autonomie mai lungă decât orice altă mașină electrică sau alimentată cu combustibil fosil disponibilă în prezent pe piață.
CEO-ul Nio, William Li, a demonstrat potențialul acestei tehnologii conducând vehiculul electric ET7 pe o distanță de 1044 km (649 mile) într-un maraton transmis live de 14 ore, parcurs de la provincia Zhejiang la Fujian, cu o viteză medie de 84 km/h. Un alt test al bateriei a demonstrat că aceasta poate acoperi 1145 km, deși acest lucru nu a fost transmis în direct.
Inovația Nio nu se oprește la capacitatea bateriei. Compania adoptă o abordare neconvențională în ceea ce privește încărcarea vehiculelor, preferând un sistem de schimbare a bateriei în locul conectării tradiționale la o priză. Un mecanism unic integrat în vehicul permite schimbarea unei baterii descărcate cu una complet încărcată în mai puțin de trei minute – aproximativ timpul necesar pentru realimentarea unui vehicul cu combustibil fosil.
Masini Electrice: Producatorul Chinez care Anunta o Baterie cu Autonomie de 1.000 KM
Clienții pot achiziționa un vehicul fără baterie și apoi plăti o taxă lunară de abonament pentru utilizarea bateriilor din rețeaua Nio. Președintele Nio, Qin Lihong, a menționat că achiziția noii baterii în mod direct ar costa 298.000 de yuani (aproximativ 33.000 de lire sterline), echivalentul prețului unui Tesla Model 3, motiv pentru care compania susține utilizarea unui sistem de închiriere atât pentru clienții săi, cât și pentru industria vehiculelor electrice în general.
Nio a început să implementeze tehnologia de schimb a bateriei încă de la începuturile sale, fiind gata să împărtășească tehnologiile și infrastructura sa cu întreaga industrie. Asemănător serviciilor cloud oferite de companiile de internet, rețeaua Nio Power Swap și Power Cloud au urmat un traseu similar, începând cu dezvoltarea infrastructurii și realizarea unui circuit închis intern, urmat de deschiderea către alții după validarea serviciului în diverse scenarii.
În noiembrie, compania a dezvăluit că a oferit mai mult de 32 de milioane de schimburi de baterii utilizatorilor prin rețeaua sa de peste 2000 de Stații Power Swap la nivel mondial. Această inovație nu doar că propulsează Nio în fruntea industriei vehiculelor electrice, dar reprezintă și un pas uriaș spre o mobilitate sustenabilă și eficientă, deschizând noi orizonturi în ceea ce privește autonomia și accesibilitatea vehiculelor electrice.
Cu siguranță, această dezvoltare va avea un impact semnificativ pe piața auto globală, oferind consumatorilor mai multă libertate și flexibilitate în utilizarea vehiculelor electrice și contribuind la reducerea emisiilor de carbon. Nio nu doar redefinește standardele pentru masini electrice, dar și stabilește un nou etalon pentru inovație și progres în domeniul tehnologiei auto.