Marcel Bolos: Anunturile Oficiale privind Masurile Luate de ANAF de la 1 Ianuarie 2024 in Romania

Marcel Bolos Anunturile Oficiale privind Masurile Luate de ANAF de la 1 Ianuarie 2024 in Romania

Marcel Bolos vorbeste in mod oficial mai jos despre masurile importante care au fost luate de catre ANAF de la 1 ianuarie 2024 pentru Romania, masuri despre care trebuie sa stie toti romanii in momentul de fata, iar asta pentru ca ele vizeaza felul in care se vor colecta bani pentru bugetul de stat.

Marcel Bolos explica in mod oficial tot ceea ce ar trebui sa stie romanii privind felul in care s-au schimbat foarte multe lucruri de la 1 ianuarie 2024, ele vizand companiile, dar impactul ar putea fi resimtit si in costurile unor produse, daca acestea vor deveni mai scumpe incepand cu acest an.

“Ne-am asumat reducerea fenomenelor de evaziune și fraudă fiscală, creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, dar și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Singura noastră șansă reală în acest proces este să ținem pasul ritmului inovării și tehnologizării.

Dovada că ne ținem de cuvânt sunt progresele zilnice pe care le înregistrăm cu fiecare proiect: e-factura, SAF-T, e-sigiliu sau e-transport. Am susținut o conferință de presă la Ministerul Finanţelor în care am prezentat noutățile aduse de la 1 ianuarie Sistemului naţional RO e-Transport. Transportatorii trebuie să știe că am extins obligația de notificare pentru toate bunurile.

Nu numai cele cu risc fiscal) în cazul tuturor operațiunilor (achiziții intracomunitare, livrări intracomunitare etc.. Astfel, toate mărfurile care tranzitează punctele de trecere a frontierei sunt declarate la punctele vamale. Aceste declaraţii sunt preluate în Spaţiul Privat Virtual, după care îşi urmează cursul de verificare a riscului de fraudă fiscală. Datele referitoare la expeditor şi beneficiar, caracteristicile.

Cantităţile şi contravaloarea bunurilor transportate sunt foarte utile pentru a lupta cu evazioniștii care deturnează bunurile și ajung să le vândă la negru. Informațiile obținute prin camerele de luat vederi amplasate în punctele de trecere a frontierei vor fi asociate cu notificările din sistem și cu alte date aflate la dispoziția ANAF sau transmise de alte instituții. Astfel, ne vor ajuta să îmbunătățim analizele de risc și să combatem mult mai ușor fraudele.”