Ministrul Educatiei anunta in mod oficial publicarea unor noi rapoarte de ultima ora, care vizeaza elevii scolilor din toata Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca aduce in atentia noastra informatii legate de neparticiparea elevilor la Evaluarea Nationala sau examenul de Bacalaureat 2023, dupa cum vedeti mai jos.
Ministrul Educatiei ofera informatii detaliate cu privire la ceea ce inseamna aceste rapoarte, iar asta pentru ca vorbim despre informatii care ar trebui sa fie cunoscute, mai ales ca numarul celor care nu au participat la aceste examene nu este unul tocmai mic, conform rapoartelor despre care vorbeste Ligia Deca.
“Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, instituție aflată în subordinea Ministerului Educației, a publicat Rapoartele de cercetare privind neparticiparea elevilor la evaluarea națională pentru clasa a VIII-a și la examenul național de bacalaureat 2023.
„Este pentru prima dată când avem studii de cercetare privind cauzele neparticipării la examenele naționale – un fenomen complex, influențat de o diversitate de factori. Mulțumesc Unității de Cercetare în Educație pentru realizarea acestui instrument esențial în proiectarea intervențiilor adecvate de politică publică: acestea trebuie să fie fundamentate pe dovezi și pe recomandările cercetătorilor în domeniu.”, Ministrul Educației, Ligia Deca.
Având în vedere concluziile studiului, Ministerul Educației a transmis în teritoriu, spre a fi implementate în școli, o serie de măsuri, printre care: Organizarea și desfășurarea unui program adaptat și intensiv de „Învățare remedială”, cu o frecvență săptămânală, pentru elevii din anii terminali, care în anul școlar precedent au avut media generală mai mică de 7, în vederea pregătirii pentru evaluarea națională, respectiv examenul de bacalaureat.
Monitorizarea prezenței elevilor și luarea măsurilor pentru prevenirea și diminuarea absenteismului, inclusiv prin introducerea unui sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și de informare permanentă a familiilor acestora. Sesizarea cazurilor de absenteism ridicat la serviciile publice de asistență socială și colaborarea cu acestea în vederea reintegrării elevilor la cursuri;
Susținerea de către ISJ/ISMB a unităților de învățământ în implementarea proiectelor cu finanțare externă (PNRAS, ROSE) în vederea valorificării activităților și resurselor acestora pentru prevenirea abandonului școlar și pentru creșterea rezultatelor la examenelor naționale.”