Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a făcut un anunț important privind deschiderea circulației pe acest varianta Ocolitoare a Barladului, un tronson crucial pentru infrastructura rutieră a României. Cu un avans fizic al lucrărilor de 86%, de la doar 15% la începutul anului 2022, varianta ocolitoare promite să fluidizeze traficul și să contribuie la siguranța rutieră în zonă.
“Nu mai acceptăm nicio scuză pentru nerespectarea termenului de finalizare asumat”, a declarat Grindeanu, subliniind determinarea Guvernului de a accelera proiectele de infrastructură vitală. Dacă ritmul actual de lucru se menține, se estimează că circulația pe cei 11,28 km ai Variantei Ocolitoare Bârlad, proiect finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), va fi deschisă în luna iunie.
Această veste vine în contextul în care ministrul a aprobat, în ședința de Guvern de astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului (județul Suceava), care va fi construită la profil de autostradă. Proiectul, cu o lungime de 10,14 km și o valoare totală estimată de 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA), finanțat prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny”, va facilita conectarea între loturile Bistrița-Vatra Dornei și Vatra Dornei-Suceava, fiind o parte integrantă din drumul de mare viteză Baia Mare- Suceava.
Ministrul Grindeanu a mai adăugat că construcția primei secțiuni de pe traseul Autostrăzii Nordului (A14) are finanțarea asigurată, marcând un alt pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere a României.
În plus, Varianta Ocolitoare Gura Humorului va fi realizată în baza unui parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean Suceava, demonstrând angajamentul autorităților pentru îmbunătățirea continuă a condițiilor de trafic și siguranței pe drumurile din România.
Aceste proiecte subliniază eforturile Guvernului de a accelera realizarea infrastructurii critice și de a asigura o mobilitate îmbunătățită pe teritoriul național, în concordanță cu standardele europene. Cu deschiderea Variantei Ocolitoare Bârlad în această vară, se marchează nu doar un progres semnificativ în proiectul specific, dar și un pas înainte în strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport din România.