Ministrul Educatiei anunta o serie de noi decizii oficiale de ultim moment ale ministerului pe care il conduce, Ligia Deca aducand in atentia noastra o serie de masuri care vizeaza posturile din sistmeul scolilor europene, care sunt scoase la concurs si la care se pot inscrie profesorii din tara noastra.
Ministrul Educatiei explica mai jos tarile in care sunt disponibile aceste posturi si pentru ce sunt ele oferite in momentul de fata, astfel ca e bine sa stim la ce sa ne asteptam din punct de vedere al obiectivelor din spatele acestei sesiuni deschise de catre autoritatile din Romania pentru scolile europene.
“Posturile din sistemul școlilor europene pentru care se organizează concurs (sesiunea aprilie 2024) sunt următoarele: Fizică-matematică, nivel secundar – European School of Brussels IV (Laeken); Educație fizică, nivel secundar – European School of Brussels III; Învățămât primar – European School of Brussels IV (Laeken); Învățământ preșcolar – European School of Brussels IV (Laeken). Sunt eligibile doar certificatele internaționale, eliberate de centrele culturale sau instituțiile abilitate de a evalua nivelul lingvistic la nivel internațional.
Certificatele eligibile trebuie sa provina de la: British Council, Cambridge University – pentru engleză, Centre international d’études pédagogiques (CIEP), Alliance Française, Chambre de Commerce et d`Industrie de Paris – pentru franceză, Goethe Institutpentru germană. Este obligatoriu ca pe certificatul eliberat de una dintre instituțiile menționate să fie specificat explicit nivelul lingvistic evaluat. În absența certificatului lingvistic, candidatul va susține probă de limbă/limbi străine, în acord cu profilul postului, conform ordinului de ministru nr. 4.041/2024.
Școlile Europene au fost înființate în 1953, cu scopul asigurării educației în limba maternă a copiilor personalului angajat în instituțiile comunitare. Cadrul normativ al funcționării acestor instituții de învățământ public, constituite ca sistem educațional, este asigurat de o legislație internațională, asumată de statele comunitare, fundamentată pe Convenția privind definirea Statutului Şcolii Europene, semnată la Luxemburg la 17 august 1994, și pe Regulamentul Școlilor Europene nr. 2014-03-D-14-fr-1.
România a adoptat, în 3 decembrie 2007, Legea nr. 356/2007 pentru aderarea la Convenția privind definirea statutului școlilor europene, adoptată la Luxemburg, la 21 iunie 1994. Structura superioară de management a sistemului Școlilor Europene este Secretariatul General al Școlilor Europene, cu sediul la Bruxelles. Structurile operaționale de management ale sistemului sunt:
Consiliul Superior – CS, alcătuit din șefii de delegații din statele membre; Consiliul de Inspecție pentru ciclurile preșcolar și primar – CIM- alcătuit din inspectorii pentru preșcolar și primar; Consiliul de Inspecție pentru ciclul secundar (gimnaziu și liceu), având în atribuții și organizarea Bacalaureatului European – CIS- alcătuit din inspectorii pentru secundar; Consiliul Bugetar – CB, alcătuit din experți economiști, reprezentanți ai statelor membre.”