ING Romania a publicat 5 explicatii oficiale de ultim moment, extrem de importante pentru milioane de clienti din toata Romania, banca dorind sa le puna in vedere oamenilor informatii cu privire la atacurile de tip smishing. Da, fraudele online sunt o problema foarte mare in Romania, una care devine si mai mare pe zi ce trece, iar ING Romania incearca sa-si ajute clientii sa se protejeze cat se poate de bine, pentru a nu deveni victimele celor care le vor raul.
ING Romania spune, in primul rand, ca atunci cand primim mesaje care par sa vina de la banca, trebuie sa fim extrem de atenti la expeditori, iar asta pentru ca banca foloseste denumiera sa ca si identificator pentru SMS-uri. Asta inseamna ca daca primiti un mesaj care pare sa fie de la ING Romania, in cazul in care numele expeditorului nu este ING, atunci exista sanse foarte mari ca acel mesaj sa fie unul parte a unei campanii de fraudare si nu trebuie sa-i dam curs.
ING Romania: 5 Explicatii Oficiale de ULTIM MOMENT pentru Milioanele de Clienti Romani
ING Romania spune ca greseala cea mai mare pe care o putem face, este sa dam curs mesajelor care incearca sa ne sperie ca ne vor fi inchise conturile, sau ca au fost deja inchise, si sa accesam diverse link-uri pentru a ne autentifica. Daca apar si greseli gramaticale in mesaje, ING Romania spune ca e extrem de probabil ca ele sa vina de la raufacatori si ca nu trebuie sa facem nimic din ceea ce scrie in ele, in special sa nu instalam aplicatii in telefoane sau sa accesam link-uri.
ING Romania a facut diverse recomandari pentru a nu instala aplicatii necunoscute in telefoane, sau programe in PC-uri, si aceste explicatii vin iar, pentru ca ele ne pot compromite dispozitivele pentru a ni se fura datele personale. In cazul in care cand navigam pe internet, suntem directionati spre pagini care par a fi ale ING Romania, e bine sa nu introducem date in ele, iar daca vrem sa ne logam in Home’Bank, sa accesam platforma scriind singuri adresa ei URL.
ING Romania ne recomanda, in final, ca daca accesam in link malitios, in special pe Android, sau daca instalam o aplicatie necunoscuta, sa resetam telefoanele si sa anuntam banca in legatura cu aceasta problema.