Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că în urma deciziei guvernamentale, recent aprobată de Parlament, bugetul alocat municipiului București din impozitele pe salarii ale bucureștenilor a fost redus cu aproximativ 500 de milioane de lei în primele cinci luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.
Nicusor Dan a precizat că acest decalaj financiar semnificativ presupune o reducere de 20% față de fondurile primite în 2023, ceea ce echivalează cu pierderea potențială a finanțării pentru 100 de tramvaie noi sau 800 de autobuze electrice. “Guvernul a luat acești bani de la noi și i-a redistribuit în marea gaură a bugetului național,” a declarat Nicușor Dan, exprimându-și preocuparea față de impactul pe termen lung asupra proiectelor de infrastructură și dezvoltare urbană.
Detaliind impactul bugetar, primarul a furnizat cifre comparative pentru primele cinci luni din 2023 și 2024, demonstrând scăderea consistentă a fondurilor alocate capitalei, dupa cum urmeaza:
- ianuarie 2023 – 487.934.802,10 lei
- februarie 2023 – 693.677.303,47 lei
- martie 2023 – 401.849.653,72 lei
- aprilie 2023 – 429.423.973,38 lei
- mai 2023 – 491.342.868,38 lei
- ianuarie 2024 – 551.573.416,21 lei
- februarie 2024 – 373.267.995,41 lei
- martie 2024 – 344.007.100,09 lei
- aprilie 2024 – 347.630.923,80 lei
- mai 2024 – 388.492.300,43 lei.
Nicusor Dan spune totusi ca administrația locală își continuă eforturile de îmbunătățire a condițiilor urbane, cu recente inițiative de schimbare a mobilierului urban în Parcul Cișmigiu, inclusiv recondiționarea băncilor istorice și înlocuirea coșurilor de gunoi deteriorate. De asemenea, sunt în curs lucrări de reabilitare ale Podului Mare din Cișmigiu, modernizarea locurilor de joacă și a spațiilor destinate cățeilor, și montarea de pergole pentru plante agățătoare.
Nicusor Dan dezvaluie deasemenea faptul ca Administrația Străzilor București este implicată în proiecte de siguranță rutieră și pietonală, cu un buget alocat de 10 milioane de lei pentru anul în curs, destinat marcării rutiere pe 66 de artere principale și proiectării semnalizării pentru alte 63 de străzi.
Aceste proiecte subliniază eforturile continue ale administrației de a îmbunătăți calitatea vieții în București, chiar și în contextul constrângerilor bugetare semnificative impuse de deciziile la nivel național.