Ministrul Educatiei a anuntat o serie de decizii extrem de importante pentru invatamant, luate la nivel european, iar asta deoarece Ligia Deca a decis sa participe la o intalnire a ministrilor UE, iar acolo s-au stabilit o serie de obiective care trebuie atinse in urmatorii ani, despre ele vorbindu-se mai jos, pentru cei interesati sa afle despre ele.
Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea inclusiv despre investitiile foarte importante pe care Romania le face pentru educatie in momentul de fata, Ligia Deca aducand in atentia rezultatele avute cu o scoala din timis, dar si despre ceea ce trebuie facut in cursul urmatorilor ani, pentru indeplinirea mai multor obiective.
“Investițiile în educație înseamnă investiții în viitor. 43 de elevi ai Școlii Gimnaziale Birda din Timiș au beneficiat, datorită Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, de activități remediale, de consiliere, de dezvoltare personală, de prevenire și de combatere a bullyingului și a violenței școlare, de activități sportive și de voluntariat. Mai mult de atât, școala a fost dotată cu tablă interactivă, televizor smart și alte echipamente digitale care au ajutat copiii să fie nu doar mai receptivi, ci și mai curioși în timpul lecțiilor.
România va contribui la atingerea, până în 2030, a celor trei noi obiective stabilite la nivel european în domeniul mobilităţilor: cel puţin 23% dintre absolvenţii de învăţământ superior vor avea o experienţă de mobilitate în scop educaţional, în creştere faţă de obiectivul actual de 20%; cel puţin 12% dintre cursanţii din învăţământul profesional şi tehnic vor avea o experienţă de mobilitate, obiectiv în creştere faţă de cel anterior cu 8% pentru 2025.
Cel puţin 20% din totalul cursanţilor care beneficiază de mobilitate în scop educaţional în străinătate ar trebui să fie persoane cu oportunităţi reduse. Miniştrii Educaţiei au aprobat, de asemenea, concluziile privind promovarea unor politici şi practici bazate pe dovezi în domeniul educaţiei şi formării pentru realizarea Spaţiului european al educaţiei.
Prin care se creează cadrul pentru ca, în statele membre. Dovezile şi datele rezultate din cercetare să ocupe un loc semnificativ în luarea deciziilor, având în vedere complexitatea factorilor care influenţează procesul decizional într-un sistem de educaţie, inclusiv în România. Agenda Consiliului a inclus şi o dezbatere privind Inteligenţa artificială în educaţie şi formare: combinarea inovării tehnologice cu o educaţie de calitate pentru toţi.
Ce a evidenţiat preocupările statelor membre cu privire la beneficiile şi riscurile utilizării AI în procesul de învăţământ. De asemenea, a evidenţiat faptul că instrumentele specifice trebuie dezvoltate cu sprijinul profesorilor, pentru a garanta o abordare etică şi participativă a utilizării AI în educaţie. În acest context, ministrul a precizat că România a accesat fonduri europene pentru dezvoltarea competenţelor digitale ale profesorilor.”