Nicusor Dan Dezvaluie Proiectul Oficial de ULTIM MOMENT pentru Bucuresti si Problema Datoriilor

Nicusor Dan a dezvaluit un important proiect oficial de ultim moment pentru Bucuresti, vorbind inclusiv despre marea problema a datoriilor capitalei.

Nicusor Dan Dezvaluie Proiectul Oficial ULTIM MOMENT Bucuresti Problema Datoriilor

Nicusor Dan a anunțat recent lansarea unui proiect pilot ambițios pentru consolidarea a două clădiri din capitală, utilizând soluții inovative care nu necesită relocarea proprietarilor. Acest proiect este realizat prin colaborarea între echipe de cercetare europene, arhitecți români și specialiști ai Administrației Municipale pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic.

Nicusor Dan afirma ca proiectul, finanțat din fonduri europene prin programele Horizon – Multicare și E-safe, introduce montarea unui exoschelet (schelet extern) pe clădiri, eliminând astfel necesitatea mutării locatarilor în timpul lucrărilor. Această tehnologie este aplicabilă doar clădirilor care nu sunt imobile istorice și nu se află în zone protejate, permițând intervenții directe pe zidurile exterioare.

Clădirile vizate sunt situate la Intrarea Văcărești nr. 2 și Aleea Pricopan nr. 12. Prima clădire, cu două etaje, va fi consolidată cu un exoschelet din lemn, o soluție proiectată de cercetători italieni. Cea de-a doua clădire, cu patru etaje, situată pe Aleea Pricopan, va beneficia de un exoschelet din metal, care va permite și realizarea de balcoane pentru cele 40 de apartamente sociale, fiecare având o suprafață de 30 mp.

Nicusor Dan a discutat despre planurile de dezvoltare a infrastructurii de transport public din București, menționând intenția de a accesa un împrumut de 1 miliard de euro. Acești bani vor fi folosiți pentru achiziționarea a 250 de tramvaie noi și repararea a 50 de kilometri de linie de tramvai. „Bucureștenii vor să aibă în doi ani tramvaie și linie de tramvai modernizate și să plătească o rată timp de 10 ani de acum încolo”, a explicat Nicusor Dan.

De asemenea, datoria totală a orașului a crescut cu 500 de milioane de lei, o creștere atribuită atât eșalonării plăților curente, cât și noilor împrumuturi contractate pentru proiecte esențiale, precum achiziționarea celor 100 de troleibuze și continuarea lucrărilor la stația de epurare Glina.

Nicusor Dan a subliniat că dezvoltarea infrastructurii prin creditare este o practică globală de peste 200 de ani. Într-un context economic marcat de nevoi urgente și resurse limitate, accesarea de credite rămâne o soluție viabilă pentru modernizarea orașului.

Nicusor Dan prezinta o serie de initiative care reflectă un angajament ferm față de modernizarea Bucureștiului, atât prin inovații tehnologice în consolidarea clădirilor, cât și prin investiții strategice în infrastructura de transport public, toate acestea având ca scop îmbunătățirea calității vieții locuitorilor capitalei.