Într-un eveniment recent desfășurat la Stanford Graduate School of Business, Reed Hastings, președintele executiv al Netflix, a dezvăluit o poveste neobișnuită despre un alt concept de afaceri pe care l-a avut înainte de a fonda gigantul serviciilor de streaming. Hastings a crezut că un „mouse mouse” – un dispozitiv care permitea utilizatorilor să controleze cursorul unui computer cu picioarele – va deveni un nume cunoscut în tehnologie.
„A fost o idee groaznică, dar am fost la fel de dedicat acestei idei groaznice ca și Netflix,” a spus Hastings. El a mărturisit că a fost atât de convins de potențialul acestei invenții, încât era dispus să abandoneze studiile pentru a construi o companie în jurul ei.
Reed Hastings, cunoscut acum pentru succesul global al Netflix, a avut dintotdeauna credința că ideile sale ar putea schimba lumea. În cazul „mouse mouse”, el era student la masterat în informatică la Stanford. Ideea i-a venit din frustrarea provocată de timpul pierdut în trecerea între tastatură și mouse. El a angajat un student de inginerie mecanică pentru a dezvolta un prototip, dar și-a dat seama rapid că nu va funcționa. „Aveam crampe la picioare și, pe lângă asta, era un mediu foarte murdar”, a explicat Hastings.
Povestea lui Hastings este un exemplu clasic de perseverență și învățare din eșecuri. Deși „mouse mouse” nu a fost un succes, Hastings a învățat lecții valoroase care l-au ajutat ulterior în crearea Netflix. „Ca antreprenor, trebuie să simți că poți sări dintr-un avion și să prinzi o pasăre în zbor,” a spus el într-un interviu pentru Wired în 2012. „Este un act de prostie și majoritatea antreprenorilor nu reușesc, dar de câteva ori o fac.”
Netflix: Dezvaluirile INCREDIBILE Facute de CEO-ul Companiei pentru Toata Lumea
După ce a renunțat la ideea „mouse mouse”, Hastings a continuat să exploreze alte oportunități antreprenoriale. A decis că vrea să fie antreprenor încă din gimnaziu, când a început să vândă scobitori înmuiate în ulei de scorțișoară cu 0,05 dolari bucata. „Acelea au fost experiențele care m-au făcut să vreau să creez lucruri,” a spus Hastings. „Abia mai târziu mi-am dat seama că trebuie să le și vinzi.”
Hastings a absolvit Stanford în 1988 și a fondat prima sa companie, Pure Software, trei ani mai târziu. Pure Software, care crea instrumente de programare, a devenit publică în 1995 și a fost achiziționată de Rational Software pentru 525 milioane USD în 1997.
În 1997, Hastings și Marc Randolph au fondat Netflix, o companie care a început ca un serviciu de închiriere de DVD-uri prin poștă și s-a transformat în liderul mondial al serviciilor de streaming. În prezent, Netflix este disponibil în peste 190 de țări și are milioane de abonați în întreaga lume.
Succesul Netflix a fost posibil datorită angajamentului și încrederii lui Hastings în ideile sale. În timp ce „mouse mouse” a fost un eșec, acea experiență l-a pregătit pentru succesul monumental al Netflix. Astăzi, Netflix continuă să revoluționeze industria divertismentului, demonstrând că uneori, eșecurile timpurii pot deschide calea către inovații care schimbă lumea.