Sebastian Burduja, unul dintre vocalii critici ai administrației locale din Bucuresti, a declarat recent despre ceea ce consideră a fi unul dintre marile eșecuri ale Primarului Capitalei, Nicușor Dan. Sebastian Burduja a subliniat că „sistemul adevărat de piste de biciclete” promis în 2020 este la fel de iluzoriu ca trenul metropolitan, Centura Verde și șinele noi de tramvai. Conform acestuia, Nicușor Dan a reușit să realizeze 0 kilometri de piste de biciclete din sutele promise.
„Exact ca la țevile reabilitate din sistemul de termoficare,” a adăugat Burduja, comparând situația actuală a pistelor de biciclete cu alte proiecte eșuate ale administrației locale.
În prezent, Capitala are aproximativ 60 de kilometri de piste de biciclete, dintre care doar puțin peste 30 de kilometri sunt utilizabili. Cu toate acestea, nici aceștia nu asigură legături utile pentru bicicliști. Sebastian Burduja a menționat că Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro pentru amenajarea a 100 de kilometri de piste pentru biciclete.
Totuși, proiectul tehnic a început abia în 2018, în timpul mandatului Gabrielei Firea, care a fost urmat de o stagnare similară în timpul mandatului lui Nicușor Dan.
În 2022 și 2023, au fost prevăzuți bani în buget pentru 28,8 kilometri de piste. Cu toate acestea, în 2023, Primăria Capitalei a realizat doar 1,6 kilometri de piste noi și a refăcut pista trasată pe Șoseaua Kiseleff – circa 2 kilometri. În 2021 și 2022, nu s-a realizat niciun kilometru de bandă pentru biciclete, în ciuda promisiunilor făcute.
„Practic, proiectele promise nu au fost realizate nici până azi, iar între timp autorizațiile au și expirat,” a spus Burduja, acuzând administrația de indolență, nepăsare și incompetență.
Cu toate că se lucrează în continuare la marele Master Plan, Nicușor Dan nu are scuze, conform lui Burduja. „Luna trecută spunea că proiectele sunt proaste și trebuie reproiectate. Minte. Este doar o găselniță pentru a explica un eșec – o promisiune foarte mare din 2020, astăzi neîndeplinită. Ca atâtea altele!” a concluzionat acesta.
Situația actuală ridică numeroase întrebări despre eficiența și capacitatea administrației locale de a implementa proiecte esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii ciclistice din București. Pe măsură ce criticile se acumulează, cetățenii rămân sceptici în privința viitorului promisiunilor electorale nerealizate.