Ministrul Educatiei le vorbeste in mod oficial romanilor despre actiunile si masurile oficiale care au fost puse in aplicare in ultima perioada, Ligia Deca vorbind intai despre fondurile europene care transforma scolile din Romania, cu un exemplu concret, dar si despre vizita sa in cadrul universitatii din Iasi.
Ministrul Educatiei explica deasemenea intr-un document oficial si obiectivele apelului pentru cresterea responsabilitatii in scolile din Romania, cu investitii in pregatirea managementului, Ligia Deca explicand foarte clar pentru ce se aloca bani europeni si ce trebuie sa faca scolile pentru a profita de ei acum.
“Fondurile europene transformă școlile din România! Prin fondurile din #PNRR, Școala Primară Recea-Cristur și Școala Primară Ciubăncuța, din județul Cluj, beneficiază de dotări cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale – un sprijin semnificativ pentru profesori și pentru cei 77 de elevi și 29 de preșcolari din comună. Totul pentru o educație de calitate!
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și prima întâlnire cu domnul Liviu-George Maha, în calitate de rector! Mulțumesc pentru primirea călduroasă, domnule rector, și la mulți ani! A fost o primă discuție constructivă despre nevoile și oportunitățile de dezvoltare ale universității atât din punctul de vedere al infrastructurii educaționale, cât și din perspectiva performanței academice a Universității.
Sunt încântată de dorința conducerii instituției de a găsi soluții pentru a creşte calitatea experienței academice – investițiile prin PNRR pentru dezvoltarea infrastructurii, precum şi preocuparea conducerii pentru formarea profesorilor vor face ca UAIC să rămână un reper în mediul universitar!
Obiectivul apelului de proiecte este creșterea responsabilității la nivelul școlii, funcție esențială a guvernanței descentralizate a sistemelor de educație, prin crearea unei rețele de școli-pilot pe intervenții sistemice, prin finanțarea pilotării unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de carieră didactică, a unor modele noi de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, autonomia unităților de învățământ preuniversitar la nivelul a 60 de unități de învățământ pilot eligibile.
Această investiție vizează îmbunătățirea rezilienței sistemului de educație, prioritate majoră pentru construirea unui învățământ performant. La nivel de apel, se vor selecta 60 unități de învățământ care vor dobândi statut de unități de învățământ pilot. Obiectivele acestei reforme sunt ca școlile să beneficieze de un management mai eficient și de o mai mare autonomie. Reforma guvernanței va crește capacitatea, la nivel de unitate de învățământ, de a implementa toate reformele propuse pentru educație. Pentru operaționalizarea reformei guvernanței sistemului de educație preuniversitar, Ministerul Educației a beneficiat de asistență tehnică de la Banca Mondială.”