Nicusor Dan, primarul Capitalei, a anunțat că aproape jumătate din lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai au fost finalizate. Proiectul, care a început în februarie, este unul dintre cele mai importante pentru infrastructura de transport public din București, urmând să conecteze centrul orașului cu zona de nord.
“Am montat calea de rulare pe o lungime de 2,4 kilometri și am început montarea noilor șine de tramvai,” a declarat Nicusor Dan. “Aceasta este una dintre cele mai lungi și importante linii, care leagă centrul de zona de nord a Capitalei.”
Nicusor Dan sustine ca lucrările sunt planificate să dureze un an, dar oficialii sunt optimiști că vor fi finalizate mai devreme. Proiectul include înlocuirea șinelor vechi pe o lungime de 4,25 kilometri între Podul Băneasa și Bd. Ștefan cel Mare, modernizarea a 17 peroane pentru a le adapta la noile tramvaie Imperio și construirea unui peron suplimentar.
“Echipele lucrează concomitent din ambele capete ale traseului, dinspre Șoseaua Ștefan cel Mare spre str. Barbu Văcărescu și dinspre Podul Băneasa spre str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu,” a adăugat Nicusor Dan. “Până acum, au fost amplasați 51 de stâlpi noi, iar mai avem de pus încă 100.”
Acest șantier este primul dintr-un proiect amplu care vizează reabilitarea a aproximativ 50 de kilometri de infrastructură de tramvai din București. Primarul a menționat că, în curând, vor fi deschise și alte șantiere similare, asigurându-se astfel că toate liniile de tramvai din Capitală vor fi modernizate.
Nicusor Dan dezvaluie ca pe șantierul de la Hanul Solacolu, zilele acestea se montează fundațiile și structura metalică pe fațada principală la nivelul parterului. De asemenea, se degajează resturile din subsol în curtea interioară. Echipajele Trustului de Clădiri Metropolitane utilizează utilaje cu trei benzi transportatoare pentru a elimina mai eficient deșeurile și molozul.
Imobilul situat pe Calea Moșilor nr. 134-134A este un monument istoric, construit de frații Solacolu în anul 1859. Clădirea a fost inițial prima fabrică de paste făinoase din București și avea fațada exterioară prevăzută cu prăvălii, deschizându-se pe renumita arteră comercială a orașului, Calea Moșilor sau Podul Târgului de Afară. Prin aceste eforturi de modernizare și restaurare, Bucureștiul își reafirmă angajamentul de a-și îmbunătăți infrastructura și de a păstra patrimoniul istoric pentru generațiile viitoare.