Stefan-Radu Oprea, ministrul Economiei, intr-o declarație recentă, a subliniat succesul campaniilor de promovare a turismului românesc, menționând că principalele țări de origine ale turiștilor străini în România sunt Italia, Germania și Franța.
„Cel mai important pentru mine a fost să constat că țările principale au fost Italia, Germania, Franța, țări unde am avut campanii de promovare a turismului”, a precizat ministrul, arătând că există un efect vizibil al acestor campanii.
Stefan-Radu Oprea a confirmat intenția de a continua cu astfel de campanii și a menționat Londra și alte orașe din Marea Britanie ca potențiale ținte viitoare. „A crescut suma pe care turiștii străini o cheltuiesc în România cu peste 1 miliard”, a explicat Stefan-Radu Oprea, subliniind totodată că încă există o diferență semnificativă între cât cheltuiesc turiștii români în afara țării și cât cheltuiesc turiștii străini în România. Această diferență trebuie redusă pentru a echilibra balanța turistică a țării.
Stefan-Radu Oprea a pus un accent deosebit pe importanța promovării antreprenoriatului românesc. „Trebuie să știm să vorbim despre povestea de succes a antreprenorului român. Să nu ne fie rușine pentru că sunt astfel de povești – de la poveștile de debut scrise prin Start-Up Nation”, a spus ministrul.
Programul Start-Up Nation beneficiază anul acesta de o finanțare de peste 440 de milioane de euro din fonduri europene. O ordonanță de urgență va fi probabil adoptată în prima ședință de Guvern, iar platformele necesare vor fi gata pentru lansarea programului „Femei Antreprenor” la sfârșitul lunii iulie.
Ministrul Muncii a remarcat poziția geografică strategică a României în contextul economic european. „Geografia este prietena României. În această perioadă nu mai suntem o țară la limita Uniunii Europene, suntem o țară în prima linie, unde există efervescență.”
Stefan-Radu Oprea a citat The Economist, care prognozează că România va avea cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană în următorii 7-8 ani. Această creștere va fi alimentată de investiții, creșterea salariilor și creșterea consumului.
Stefan-Radu Oprea a făcut un apel către întreprinderile mici și mijlocii să capitalizeze pe această creștere economică. „Ce folos dacă o să crească o piață care va fi invadată de importuri? Atunci, împreună cu dumneavoastră, cu programele pe care Guvernul României le pune la dispoziție, haideți să vorbim mai mult și mai apăsat despre ‘Fabricat în România’, despre ‘Cumpără românește’”, a încurajat Stefan-Radu Oprea, subliniind importanța susținerii produselor locale și a dezvoltării pieței interne pentru antreprenorii români.
Declarațiile ministrului Stefan-Radu Oprea evidențiază angajamentul guvernului de a sprijini turismul și antreprenoriatul românesc, promovând totodată o creștere economică sustenabilă și echilibrată. Programele guvernamentale, finanțările europene și campaniile de promovare vor continua să joace un rol crucial în atingerea acestor obiective.