Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat demararea procedurilor de licitație pentru construcția lotului 3 al autostrăzii Craiova – Filiași. CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a transmis astăzi la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice) documentația necesară pentru validarea contractului destinat acestui proiect, care se întinde pe o lungime de 21,70 km.
Sorin Grindeanu sustine ca proiectul este finanțat prin Programul Transporturi și prevede un termen maxim de 10 luni pentru faza de proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor, însumând un total de 34 de luni. Pe parcursul acestui tronson vor fi construite: un viaduct peste râul Frățoștița, CF100 (CF900) și DN6/E70, cu o lungime de 846 metri.
Un pasaj peste CF100 (CF900) de 285 metri, două noduri rutiere la Berharca și Răcarii de Sus, care vor asigura conexiunea cu DN6, patru parcări de scurtă durată, echipate cu cel puțin 8 stații de încărcare rapidă pentru autoturismele electrice. Publicarea Anunțului de Participare la licitație va avea loc după ce ANAP va valida documentația de atribuire. În acel moment, va fi anunțată și data limită pentru depunerea ofertelor.
Sorin Grindeanu anunta si ca după deteriorările cauzate de traficul intens din zonă, DRDP Timișoara a intervenit, în perioada 25 iunie – 25 iulie, pentru repunerea în siguranță a sectorului de drum dintre Coșava și Margina. Fără aceste reparații, exista riscul ca drumul să devină impracticabil.
Sorin Grindeanu dezvaluie ca lucrările s-au desfășurat sub trafic, 24 de ore din 24, de luni până vineri, iar circulația a fost dirijată prin semafoare, exceptând week-end-urile când traficul s-a desfășurat pe ambele benzi. Constructorul a mobilizat permanent numărul necesar de muncitori și utilaje pentru fiecare etapă a lucrărilor.
Luni, săptămâna viitoare, DRDP Timișoara va interveni pentru trasarea marcajelor rutiere. Această operațiune nu poate fi realizată imediat după asfaltare, deoarece este necesară o perioadă de timp pentru eliminarea substanțelor volatile din bitum.
Sorin Grindeanu afirma si ca in această zonă, DN68A preia întreaga circulație de pe autostrada A1, până la finalizarea secțiunii de autostradă Margina-Holdea, secțiunea cu tuneluri, programată pentru 2026.