Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că lucrările la autostrada Ploiești – Buzău, cu o lungime totală de 63,23 km, sunt în grafic, asigurându-ne că primele două loturi vor fi deschise până la sfârșitul acestui an, iar lotul 3 va fi finalizat anul viitor, conform contractelor.
Sorin Grindeanu afirma ca lucrările pe lotul 1, care se întinde între Dumbrava și Mizil, au ajuns la un stadiu de aproximativ 80%. În plus, construcția nodului rutier de la Dumbrava, care va conecta A7 și A3, a înregistrat un progres de 84%.
Pe lotul 2, care acoperă 28,35 km între Mizil și Pietroasele, mobilizarea antreprenorului este excelentă, cu un stadiu al lucrărilor de 87%. Finalizarea acestor două loturi va permite circulația pe primii 49,35 km ai autostrăzii Ploiești – Buzău și realizarea conexiunii între A7 și A3 prin nodul rutier Dumbrava.
Sorin Grindeanu dezvăluie că lucrările pe lotul 3, care acoperă 13,9 km între Pietroasele și Municipiul Buzău, au ajuns la un stadiu fizic de 8,5%, constructorul turc fiind responsabil de această secțiune. Întârzierea în semnarea contractului a fost cauzată de multiple contestații, dar deschiderea acestui tronson este așteptată anul viitor.
DN7, între Boița și Lazaret, se redeschide în totalitate începând cu ora 20:00. Antreprenorul turc s-a mobilizat exemplar, finalizând lucrările cu două zile înainte de termen. Ministrul Grindeanu a mulțumit românilor pentru răbdarea și înțelegerea lor, subliniind importanța acestui semn de solidaritate pentru construirea rapidă a autostrăzii Sibiu-Pitești, parte din Coridorul 4 Pan European care leagă Constanța de Nădlac.
De asemenea, ministrul a raportat avansuri semnificative pe cele patru tronsoane ale autostrăzii Buzău – Focșani, parte a autostrăzii A7. Constructorul român a înregistrat un progres fizic de 82% pe șantier, existând șanse reale ca, până la sfârșitul anului, să se circule pe toți cei 82,44 km.
Sorin Grindeanu confirma și că doar tronsoanele 1 și 4 au termen contractual de finalizare în 2024, iar tronsoanele 2 și 3 ar trebui finalizate anul viitor. Prin aceste realizări, România face pași importanți în modernizarea infrastructurii de transport, aducând beneficii economice și sociale semnificative prin îmbunătățirea conexiunilor rutiere.