Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat astăzi că proiectul pentru construcția celui de-al patrulea lot al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu intră în linie dreaptă. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis documentația necesară pentru licitația construcției Lotului 4 la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Sorin Grindeanu spune și că lotul 4, cu o lungime totală de 22,92 km, reprezintă o tranziție între profilul de autostradă (51 km, între Craiova și Filiași) și cel de drum expres (59 km, între Filiași și Târgu Jiu). Acesta va cuprinde 5,10 km la profil de autostradă și 17,82 km la profil de drum expres.
Sorin Grindeanu afirmă deasemenea că pe traseul acestui lot vor fi construite 23 de poduri, pasaje și podețe, două spații de servicii de tip S3 și două parcări de scurtă durată, toate echipate cu stații de încărcare pentru autoturisme electrice. De asemenea, va include un nod rutier la Țânțăreni, care va asigura conexiunea cu DN66. Construcția trebuie realizată în 34 de luni, dintre care 10 luni sunt alocate proiectării și 24 de luni execuției.
“Construcția drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km) este finanțată prin Programul Transporturi (PT) 2021-2027, iar proiectul este împărțit în 6 loturi. Pentru 4 dintre acestea documentațiile au fost deja transmise la ANAP spre validare. După validarea documentației, CNAIR va publica Anunțul de Participare, stabilind și data de depunere a ofertelor,” a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu a subliniat că provocările viitoare pentru Ministerul Transporturilor și viitoarele guverne vor fi legate de găsirea surselor alternative de finanțare, în afara fondurilor europene. “La finalul anului 2021, am aprobat în Guvern un plan național de investiții în transport, valabil până în 2030, cu aprobarea Comisiei Europene.
Necesarul pentru proiectele incluse în acel plan este de aproximativ 70 de miliarde de euro. Momentan, putem acoperi în jur de 40 de miliarde de euro din fonduri europene și buget de stat, deci lipsesc între 20 și 30 de miliarde de euro, pentru care trebuie găsite alte soluții,” a precizat Grindeanu într-un interviu acordat Digi24.
Acest anunț marchează un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, contribuind la creșterea mobilității și a siguranței pe drumurile naționale. Proiectele în derulare și cele viitoare reprezintă un angajament ferm al autorităților române pentru modernizarea rețelei de transport, sprijinind astfel dezvoltarea economică și socială a țării.