Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, aduce in atentia romanilor o noua Hotarare de Guvern foarte importanta, care are in centru realizarea unui proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Ploiesti Triaj – Focsani a fost aprobata, marcand un moment important pentru infrastructura feroviara din Romania. “Realizarea si derularea acestui proiect revine Companiei Nationale de Cai Ferate ‘C.F.R.’ – S.A., care este beneficiarul investitiei”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu afirma ca linia ferata, cu o lungime totala de 143,23 km, traverseaza judetele Prahova, Buzau si Vrancea si este esentiala pentru conectivitatea din sud-estul tarii. In prezent, vitezele maxime de circulatie sunt limitate intre 80 si 100 km/h pentru trenurile de calatori si 50 km/h pentru cele de marfa, ceea ce afecteaza eficienta transportului feroviar.
Proiectul vizeaza modernizarea completa a liniei, in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate ale Uniunii Europene. Obiectivele principale includ cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru cele de marfa, sau introducerea sistemelor moderne de semnalizare.
Sorin Grindeanu spune ca integrarea unui sistem inclusiv ERTMS nivel 2, pentru sporirea sigurantei traficului, modernizarea instalatiilor de electrificare la un sistem de 25 kV, 50 Hz, reabilitarea statiilor si halelor de miscare pentru imbunatatirea confortului pasagerilor si a conditiilor de lucru pentru personal, precum si efectuarea de lucrari de protectie a mediului si adaptarea infrastructurii la noile cerinte ecologice.
Implementarea acestui proiect va aduce multiple avantaje: reducerea timpului de calatorie datorita cresterii vitezei de circulatie, imbunatatirea sigurantei si confortului pentru pasageri, reducerea emisiilor poluante si contributia la un mediu mai curat.
Sorin Grindeanu spune ca se anticipeaza stimularea economica regionala prin atragerea de investitori si dezvoltarea mediului de afaceri in orasele Ploiesti, Mizil, Buzau si Focsani, precum si cresterea mobilitatii si accesibilitatii pentru rezidentii si companiile din judetele implicate.
Proiectul va fi finantat din fonduri externe nerambursabile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021–2027, alaturi de contributii de la bugetul de stat si veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate “C.F.R.” – S.A. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, prin C.F.R. S.A., va gestiona implementarea proiectului, asigurand utilizarea eficienta a fondurilor alocate.
Modernizarea liniei Ploiesti Triaj – Focsani reprezinta un pas strategic in alinierea infrastructurii feroviare romanesti la standardele europene. “Acest proiect nu doar ca va imbunatati semnificativ calitatea transportului feroviar in regiune, dar va contribui si la dezvoltarea economica si sociala a zonelor tranzitate”, a subliniat Sorin Grindeanu.
Prin investitii de acest gen, Romania isi consolideaza pozitia pe harta transportului feroviar european, promovand un mod de transport sustenabil si eficient.