CEC Bank, una dintre principalele banci din Romania cu un numar foarte mare de clienti si o traditie pe masura, atrage atentia publicului cu privire la o problema serioasa care afecteaza clientii, iar asta pentru ca o noua tentativa de phishing care vizeaza atat clientii sai, cat si persoanele care nu au conturi la banca.
CEC Bank spune ca prin aceasta metoda de inselatorie, infractorii contacteaza telefonic victimele, pretinzand ca acestea ar fi obtinut credite din partea CEC Bank. Intr-un comunicat recent, banca indeamna publicul sa fie vigilent si sa nu ofere sub nicio forma informatii personale sau bancare celor care solicita aceste date prin metode neoficiale.
CEC Bank transmite un mesajul principal ferm: „Fii atent si nu-i lasa sa te pacaleasca!”. Prin acest avertisment, CEC Bank subliniaza importanta unei reactii rapide la tentativele de frauda si a unei vigilente sporite. Pentru a proteja cat mai eficient clientii in mediul online, CEC Bank utilizeaza instrumente sofisticate de securitate care permit identificarea si reactionarea prompta la astfel de activitati suspecte.
CEC Bank: Clientii AVERTIZATI Oficial privind Problema de ULTIM MOMENT care Afecteaza Romanii
CEC Bank actioneaza rapid pentru a elimina paginile web false ce ar putea induce in eroare utilizatorii si pentru a reduce riscul de fraude online. CEC Bank ofera si cateva indicii utile pentru a ajuta publicul sa recunoasca mesajele frauduloase si sa evite capcanele.
In cazul SMS-urilor suspecte, aceste mesaje contin adesea o adresa URL scurtata, cum ar fi un link care incepe cu https://bit.ly/, ceea ce mascheaza destinatia finala a link-ului. In plus, expeditorul este identificat printr-un nume generic, precum „Credit”, iar numarul de telefon provine de obicei din afara Romaniei, un semnal clar ca mesajul nu este de incredere.
CEC Bank dezvaluie si ca pentru mesajele care vin prin intermediul retelelor de socializare sau prin WhatsApp, CEC Bank atrage atentia ca acestea pot proveni de la conturi false. Aceste conturi, de regula, nu sunt verificate oficial, nu au un semn distinctiv de incredere, cum ar fi un logo sau o imagine de profil corespunzatoare, si lipsesc de o imagine de fundal profesionala.
Deasemenea, astfel de conturi noi prefera sa mute discutia pe un canal criptat, cum ar fi WhatsApp, si promoveaza servicii care nu fac parte din oferta CEC Bank. CEC Bank sfatuieste toti utilizatorii, indiferent daca sunt clienti sau nu, sa fie atenti la aceste tentative si sa raporteze orice mesaj suspect, ajutand astfel la cresterea nivelului de siguranta in mediul online.