Ministrul Educatiei, Ligia Deca, a anuntat astazi lansarea in consultare publica a proiectului de Ordin ministerial privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare a Programului „Invatare remediala”. Acest program este destinat sprijinirii elevilor din unitatile de invatamant care se confrunta cu rezultate scazute la evaluari nationale sau care nu ating standardele minime de competenta.
„Am dezvoltat acest program pentru a oferi un sprijin adecvat elevilor care au nevoie de asistenta suplimentara pentru a-si imbunatati performantele academice. Este esential sa ne asiguram ca toti elevii au sansa de a-si atinge potentialul maxim”, a declarat Ligia Deca.
Ministrul Educatiei transmite ca programul „Invatare remediala” va fi implementat cu prioritate in unitatile de invatamant care se incadreaza in cel putin una dintre urmatoarele situatii: media obtinuta de elevii la cea mai recenta evaluare nationala sau la examenul de bacalaureat este mai mica de 7; cel putin 40% dintre elevi nu ating standardul minim de competenta la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, conform evaluarilor nationale.
Cel putin 40% dintre elevi sunt cu 1-2 ani in urma colegilor din punctul de vedere al achizitiilor specifice varstei sau nu ating standardul minim la limba romana, matematica, o limba straina si TIC; si pentru cel putin 40% dintre elevi sunt elaborate planuri individualizate de invatare.
Ministrul Educatiei mentioneaza ca programul include activitati de invatare, stimulare, compensare, consolidare si recuperare, adaptate nevoilor elevilor. In plus, pot fi incluse activitati de asistenta psihopedagogica, consiliere scolara si informare a parintilor. „Invatarea remediala nu doar ca sprijina elevii, dar contribuie si la reducerea abandonului scolastic.
Este o prioritate in cadrul Programului National de Reducere a Abandonului Scolar si Programul Educatie si Ocupare”, a adaugat ministrul Deca. Metodologia reglementeaza organizarea programului, care se adreseaza in special elevilor din invatamantul primar, gimnazial si liceal cu dificultati de invatare sau care prezinta decalaje in dobandirea competentelor-cheie.
Printre categoriile prioritare se numara elevii in risc de abandon, elevele gravide si elevii parinti, copiii romani veniti din strainatate, elevii amanati medical si cei cu preaviz de exmatriculare. Programul se va desfasura in colaborare cu autoritatile administratiei publice locale, organizatii neguvernamentale si alte institutii educationale.
Ministrul Educatiei include in oridin preveri prin care autoritatile locale pot sustine activitatile prin servicii de transport, masa calda sau pachet alimentar, precum si alte forme de sprijin financiar si social. „Colaborarea intre diferitele entitati este esentiala pentru succesul acestui program. Dorim sa cream un mediu favorabil in care elevii sa poata invata si progresa eficient”, a concluzionat Ligia Deca.
Proiectul de Ordin este acum disponibil pentru consultare publica, oferind tuturor cetatenilor oportunitatea de a-si exprima parerile si sugestiile in vederea imbunatatirii programului „Invatare remediala”.