Noua Autostrada IMPORTANTA Aproape de Constructie, Sorin Grindeanu face Anuntul Urias Asteptat de Romani!

Noua Autostrada IMPORTANTA Aproape Constructie Sorin Grindeanu face Anuntul Urias Asteptat Romani

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a facut in mod oficial un nou anunt cu privire la un pas semnificativ in constructia uneia dintre cele mai asteptate si importante autostrazi, cea Timisoara – Moravita. Antreprenori din Romania, Bulgaria, Italia, Turcia si Ucraina au depus 9 oferte pentru executia primului lot, denumit Remetea Mare-Jebel, care se intinde pe o lungime de 35,67 km.

Sorin Grindeanu transmite ca durata alocata acestui proiect este de 48 de luni, din care 12 luni vor fi destinate fazei de proiectare, iar 36 de luni executiei. Valoarea contractului, finantat prin fonduri PT, se ridica la 5,65 miliarde lei, fara TVA. Pe traseul acestui lot de autostrada se vor realiza, printre altele, un pod peste raul Timis cu o lungime de 1153 de metri, un centru de intretinere si coordonare, precum si doua parcari de scurta durata, fiecare dotata cu infrastructura necesara pentru instalarea a cel putin 6 statii de incarcare pentru autoturisme electrice.

Vor fi amenajate patru noduri rutiere importante: Nod rutier A1 Remetea Mare, Nod rutier DJ592 Albina, Nod rutier VO Timisoara Sud si Nod rutier DN59 Padureni. Imagini recente de pe santierele Autostrazii Bacau-Pascani (A7) arata ca lucrarile continua in conditii de iarna pe toate cele trei loturi ale sectiunii din Autostrada Moldovei.

Sorin Grindeanu afirma si ca antreprenorul roman este mobilizat intensiv in santier, executand lucrari de decopertare, fasonare armaturi, sapaturi debleu si aprovizionare cu materiale. Progresul fizic in cadrul celor trei loturi este urmatorul: lotul 1, intins intre Saucesci si Trifesti pe 30,3 km, a inregistrat un progres de 27%, lotul 2, situat intre Trifesti si Ghereaesti pe 18,99 km, se afla la 23%, iar lotul 3, intins intre Mircesti si Pascani pe 28,09 km, a atins un progres de 26,7%.

Pe traseul acestui sector de autostrada, cu o lungime totala de 77,38 km, se vor construi, pe langa cele mentionate, 9 noduri rutiere, 22 de poduri si 2 pasaje. Valoarea cumulata a contractelor finantate prin PNRR este de 4,68 miliarde lei, fara TVA. In functie de ritmul de lucru si de mobilizarea din santiere, se preconizeaza ca lucrarile vor fi finalizate la sfarsitul acestui an sau, cel mai tarziu, in primavara anului 2026.

Sorin Grindeanu a subliniat importanta acestor proiecte pentru modernizarea infrastructurii rutiere din Romania si pentru stimularea investitiilor in domeniul transporturilor. Realizarea acestor lucrari reprezinta un pas esential in imbunatatirea conectivitatii intre orase si in cresterea sigurantei circulatorii, contribuind totodata la dezvoltarea economica si la consolidarea legaturilor intre diferitele regiuni ale tarii.

Pe masura ce proiectele de infrastructura avanseaza, autoritatile continua sa se concentreze pe eficientizarea proceselor de executie si pe atragerea de colaborari internationale, pentru a asigura un transport modern si sigur pe drumurile nationale.