Ministrul Educatiei, Daniel David, anunta o activitate oficiala extrem de importanta pe care a trebuit sa o desfasoare in calitatea, sa, iar asta deoarece a participat la „Ora Guvernului”, raspunzand invitatiei senatorilor Romaniei, lansata de grupul parlamentar AUR, pentru a discuta noile planuri-cadru destinate invatamantului liceal.
Ministrul Educatiei spune ca in cadrul dezbaterii, ministrul a subliniat ca modelele actuale din liceu nu mai sunt viabile, deoarece supraincarca elevii si nu reusesc sa genereze performanta necesara intr-un context educativ modern.
Potrivit acestuia, este imperativ ca noile planuri sa formeze absolventi bine pregatiti, capabili sa fie nu doar specialisti de top, ci si cetateni responsabili si oameni multumiti de propria viata.
Ministrul Educatiei afirma ca, un aspect important al reformei il reprezinta readucerea, dupa peste 20 de ani, a unor discipline esentiale despre cultura nationala. Astfel, in planurile-cadru vor fi incluse materii precum gramatica, istoria si geografia Romaniei, precum si limba latina, contribuind la consolidarea identitatii nationale si la formarea unui profil complet al absolventului.
Pe langa dezbaterea cu senatorii invitati de AUR, Daniel David a avut si o intalnire cu reprezentantii grupului PNL din Senat. Discutatiile s-au axat pe teme cheie din domeniile educatiei si cercetarii, subliniind importanta acestora ca prioritati nationale. Ministrul a explicat ca, indiferent de diferentele politice, exista un interes comun pentru imbunatatirea sistemului educational si pentru asigurarea unui viitor prosper al tarii.
In replicile sale, Daniel David a insistat ca “trebuie sa pornim de la premise corecte, ca prin gandire rationala sa ajungem la concluzii corecte”. Aceasta declaratie reflecta convingerea ca o reforma educationala solida trebuie sa se bazeze pe evaluarea reala a situatiei din invatamant si pe identificarea unor solutii pragmatice pentru problemele existente.
Ministrul Educatiei a avertizat ca, in absenta unei logici curriculare adaptate noilor cerinte, se poate ajunge la o supraincarcare a elevilor, fapt care poate avea repercusiuni si asupra securitatii nationale, cum ar fi se manifesta prin rezultate slabe la testele internationale si prin fenomenul analfabetismului functional.
Dezbaterea din cadrul „Orei Guvernului” a reprezentat o oportunitate de dialog direct intre ministru si parlamentari, demonstrand ca educatia si cercetarea sunt tratate cu seriozitate la cel mai inalt nivel.
Daniel David a reafirmat disponibilitatea de a participa la intalniri ulterioare cu parlamentarii, in special in cadrul comisiilor de specialitate, pentru a se asigura ca reforma educationala este implementata in mod responsabil si eficient.
Noile planuri-cadru propuse de ministru promit o schimbare radicala in sistemul liceal, orientata spre formarea unor absolventi pregatiti nu doar din punct de vedere academic, ci si din perspectiva valorilor nationale si a implicarii active in societate. Schimbarea este vazuta ca o necesitate in contextul unei educatii moderne, capabile sa raspunda provocarilor actuale si sa contribuie la dezvoltarea durabila a Romaniei.