Cred ca dezvoltatorii de aplicatii din Romania si intreaga lume ar trebui sa preia modelul “de succes” al dezvoltatorului aplicatiei iA Writer care descoperit ca reducerea pretului aplicatiei nu va duce la o scadere a profitului generat de vanzari. Dezvoltatorul are aplicatia disponibila atat in App Store cat si in Mac App Store, la preturi diferite desigur. In App Store a decis sa reduca pretul aplicatiei de la 5$ la 1$ si a constatat ca veniturile generate de aplicatie au ramas aceleasi, el vanzand acum de 5 ori mai multe aplicatii.
What I expected was that at a certain point the price change would impact the sales profit positively or negatively but it never did.
I’m happy to be able to offer iA Writer to more people without losing too much money (see below), but I’m still puzzelled: It seems that cutting the price is a way to increase exposure without affecting profit. Either the app store is rigged, or the market seems to magically decide in it’s invisible head quarters how much money is going to be spent on an app. (I don’t think that the app store is rigged).
In Mac App Store a facut exact acelasi lucru, reducand de aceasta data pretul la jumatate de la 10 la 5 dolari si incasarile au ramas neschimbate. Practic tot ceea ce a aplicat dezvoltatorul nu este nou, este folosit de comercianti de sute de ani si da, are rezultate bune. O reducere a pretului nu va duce neaparat la o reducere a veniturilor dar nici la o crestere a acestora ci ar trebui sa va aduca exact aceeasi bani insa va creste exponential baza de utilizatori a aplicatiei voastre. Vanzand de 5 ori mai multe aplicatii, dezvoltatorul iA Writer se asigura ca munca sa este testata si poate apreciata de tot mai multa lume iar asta il va ajuta in viitor cand va decide sa lanseze alte aplicatii in App Store.
Adevarul este ca Gameloft, EA Games si alti mari producatori de jocuri au “prins” deja ideea explicata aici, de aceea vedem tot mai multe promotii pentru jocurile lansate de ei.