Incep prin a spune ca locuiesc in Romania si de aici incolo veti intelege de ce am o problema cu metoda prin care Apple alege sa ofere suport tehnic utilizatorilor. Incepand de sambata nu pot accesa adresa de email configurata prin iCloud. Pe iCloud.com primesc mesajul de mai sus indiferent de pe ce browser incerc sa accesez aplicatia mail iar in iOS imi este afisata o eroare legata de parola. Problema a aparut de la sine, nu am modificat absolut nimic in interfata iCloud, totul s-a stricat dintr-odata si vina este la Apple din moment ce interfata web nu functioneaza. Restul aplicatiilor din contul meu iCloud functioneaza fara probleme, cea pentru email are o alta poveste.
Desigur ca am apasat butonul Report to Apple si nimic nu s-a intamplat asa ca am decis sa caut o metoda de a contacta echipa lor tehnica. Navigand prin paginile de suport ale companiei am realizat ca eu ca si roman in mare parte ignorat de catre Apple. Pentru cei din tarile in care exista Apple Store exista si foarte multe metode de a rezolva problema prin telefon sau la Apple Store insa pentru Romania lucrurile sunt putin mai complicate. Apple are o pagina in care listeaza numerele de telefon la care se ofera asistenta iar pentru Romania exista unul singur, accesibil exclusiv din reteaua Romtelecom si desigur dedicat vorbitorilor de lima engleza. Mare problema pentru mine nu ar fi fost daca numarul era accesibil de oriunde dar cum un telefon cu abonament la Romtelecom nu mai exista in casa mea de vreo 5 ani, acel numar este inutil.
Pagina de asistenta de pe site-ul Apple Romania te redirectioneaza la site-ul Apple Marea Britanie si acolo se opreste toata distractia. Da Apple, suntem putini, cumparam putin dar existam si noi si poate intr-un viitor apropiat vei gasi de cuviinta sa faci in capatul asta de lume un adevarat punct de asistenta. In final vina nu este a companiei ci a noastra, a tuturor, dar asta e un subiect pentru o emisiune TV.