Majoritatea celor care isi cumpara un telefon mobil ajung sa isi vanda dispozitivul dupa 1/2 ani de utilizare pentru a cumpara altul nou atunci cand strang indeajuns de multi bani sau cand un terminal nou este lansat pe piata de un producator. In acest mod s-a creeat o asa-zisa piata secundara pentru telefoane uzate si majoritatea telefoanelor care ajung in aceasta piata sub forma de cadouri sau revanzari sunt iPhone-urile. Informatiile vin de la un studiu facut de compania Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) in SUA, tara in care iPhone-urile sunt extrem de populare.
The research firm believes that, for every used iPhone that carriers activate, they save around $400. In the fourth quarter of 2011 alone, CIRP figures that secondary-market activations saved AT&T and Verizon between $400 million and $800 million in subsidy costs.
Chiar daca procentajele din SUA nu se aplica si in Europa, ideea in sine se aplica peste tot in lume. Atunci cand un iPhone este revandut un utilizator intra pentru prima oara in contact cu eco-sistemul companiei Apple si de indata ce intra in acest sistem sunt sanse destul de mari sa ramana in el. Operatorii de telefonie mobila nu platesc subventii in aceasta piata secundara dar ar putea castiga un abonat si desi Apple nu castiga bani in cazul unei revanzari a unui terminal folosit, compania castiga un utilizator care poate deveni un potential client direct. Cei care au facut studiul sustin ca un posesor al unui iPhone vechi va avea dorinta de a detine cel mai nou terminal al companiei si va strange bani pentru a il cumpara iar apoi ar putea cumpara alte dispozitive ale Apple.
Teoria prezentata mai sus o sustin pentru ca am trecut prin aceste faze si cred ca nu sunt singurul. In concluzie, Apple, ca si orice alta companie, castiga chiar si atunci cand un iPhone este revandut.