Popularitatea iPhone 4S a afectat vanzarile de tablete iPad

  In Q4 2011 cota de piata a tabletei iPad a scazut simtitor insa Apple a vandut extrem de multe terminale iPhone 4S si acestea din urma par sa fie adevaratul motiv pentru care tableta nu a fost in atentia consumatorilor. Cei de la IHS iSuppli sustin ca in perioada sarbatorilor de iarna consumatorii ar fi preferat sa cumpere un terminal iPhone 4S recent lansat pe piata in locul tabletei iPad disponibila in magazine de aproape jumatate de an. Decizia lor a generat o scadere usoara a cotei de piata a tabletei iPad insa chiar si asa Apple a vandut cu aproape 50% mai multe tablete decat in trimestrul fiscal anterior.

Although soaring sales of Amazon’s Kindle Fire and other low-priced tablets trimmed Apple Inc.’s media tablet market share in the fourth-quarter, it was Apple’s own newly introduced iPhone 4S that proved to be the strongest competitor for the iPad during the final three months of 2011.

  Un alt factor important al scaderii cotei de piata este aparitia noilor tablete ale companiei Amazon. Se pare ca Amazon ar fi vandut in jur de 3.9 milioane de tablete Kindle in Q4 2011, adica putin peste un sfert din numarul total de iPad-uri vandute de Apple. Avand in vedere ca iPad 3 urmeaza sa fie lansata in martie, in Q2 2012 Apple va vinde mult mai putine tablete iPad insa chiar si asa niciun alt dispozitiv asemanator nu va inregistra de unul singur vanzari mai bune.