Pentru ca in momentul de fata majoritatea companiilor care vand publicitate online ne monitorizeaza “miscarile” pe web, Apple a inclus in Safari o setare care permite utilizatorilor sa refuze sa le fie “urmarite” miscarile. Desi unele companii respecta setarile din Safari, Google si alte companii au ales sa le ignore, monitorizand tot ceea ce fac utilizatorii pe internet. Totul a fost descoperit de un profesor al celebrei universitati Stanford care a observat ca de indata ce un cookie este incarcat pe un terminal mobil sau desktop, companiile pot monitoriza orice fel de trafic, pe toate site-urile in care au reclame publice.
The scary part is that according to the researcher once the code is activated on the mobile device or the computer it allows Google to track the user across the majority websites online. Three major online ad companies are also found to use the same technique, including Vibrant Media, Media Innovation Group, and PointRoll. I feel some serious backlash coming for Google TThe WSJ reports that the findings appear to contradict Google’s instructions to Safari users on how to avoid being tracked. Google has since removed language in those instructions that told users that they could rely on Safari’s privacy settings to avoid being tracked by Google. Google issued a statement that you can see below.
Din pacate in ziua de astazi mai companiile care cumpara publicitate pe site-uri web monitorizeaza absolut tot ceea ce fac vizitatorii acelor website-uri. Aceasta “practica” este utilizata in aproape toate tarile de pe glob de cativa ani de zile si indiferent de cate ori va fi descoperita nu va putea fi oprita pentru ca firmele care vand publcitate trebuie sa stie tabieturile celor care le vad reclamele pentru a le livra ad-urile potrivite.