In cadrul conferintei de prezentare a noii tablete iPad Apple a folosit denumirea The New iPad pentru a descrie noul sau produs si a generat confuzie in randul tuturor celor prezenti in sala. Dispozitivul nu avea sa se numeasca iPad 3/iPad HD ci simplu iPad, compania din Cupertino preferand sa aplice o formula pe care o foloseste deja cu succes. Phill Schiiler, unul dintre vicepresedintii companiei, a declarat ca alegerea denumirii a avut la baza dorinta celor din companie de a deveni imprevizibili si cred ca suntem cu totii de acord ca le-a reusit.
Totusi ceea ce a facut Apple azi nu este nou, de fapt este o gandire veche pe care compania o aplica deja cu succes la Mac-uri sau iPod-uri. Toate Mac-urile companiei isi pastreaza denumirea cand o noua versiune este lansata, la unele iPod-uri se aplica aceeasi strategie si acum totul este transferat la tableta iPad. In documentatia privind livrarea noii tablete Apple face referire la ea ca fiind iPad 3rd generation insa pe propriul website ii spune simplu iPad. Unii denumesc noua tableta iPad 3/iPad 4G, etc insa Apple ii spune simplu iPad si ar trebui sa ne obisnuim cu denumirea deoarece aplicand strategia folosita la Mac-uri cred ca viitoarele tablete vor pastra denumirea de baza.
Mergand pe aceeasi idee este foarte posibil ca noul terminal iPhone sa nu fie numit iPhone 5 ci iPhone si atat. Apple a fost criticata pentru utilizarea denumirilor iPhone 3GS/4S in produse care in aparenta nu aduceau foarte multe schimbari si cred ca asta i-a determinat sa aplice niste schimbari. Eu unul as fi multumit sa vad un iPhone nou care sa isi pastreze denumirea de baza pentru ca in cativa ani vom ajunge sa utilizam iPhone 11 sau cine stie ce variatii ale acestor denumiri. In concluzie, denumirea noii tablete iPad va da cel mai probabil startul unor schimbari in cadrul strategiei de branding a produselor Apple.