Tableta iPad este extrem de populara si aproape intregul glob recunoaste denumirea tabletei atunci cand o aude si asociaza numele cu produsul companiei Apple. Ei bine aceasta asociere s-ar putea dilua in viitorul apropiat deoarece utilizatorii ar putea folosi denumirea iPad pentru orice produse similare de pe piata, lucru care s-a intamplat in trecut cu alte branduri cum ar fi: aspirina, Xerox, thermos, etc. Practic un brand extrem de popular poate deveni o denumire generica daca publicul larg nu asociaza acel brand cu un anumit produs sau cu o linie de produse si americanii spun ca brandul iPad s-ar putea transforma intr-unul generic daca Apple nu il protejeaza corespunzator.
Apple is on the verge of doing what few others have: change the English language. When you have a boo-boo, you reach for a Band-Aid not a bandage. When you need to blow your nose, you ask for Kleenex not tissue. If you decide to look up something online, you Google instead of search for it. And if you want to buy a tablet computer, there’s a good chance there’s only one name you’ll remember. “For the vast majority, the idea of a tablet is really captured by the idea of an iPad,”‘ says Josh Davis, a manager at Abt Electronics in Chicago. “They gave birth to the whole category and brought it to life.”
Denumirea Xerox este cel mai bun exemplu de transformare unui brand intr-un termen generic deoarece lumea foloseste termenul pentru a copia pagini folosind o masina special facuta in acest sens insa nu toate sunt produse de catre Xerox. Pentru iPad cred ca transformarea nu ar putea avea loc chiar atat de usor avand in vedere ca exista o distinctie clara intre tablete si iPad insa nu se stie ce se va intampla in viitor. Apple a avut grija sa protejeze brandul iPod si va face acelasi lucru cu iPad pentru ca diluarea brandului nu ar fi absolut deloc benefica pentru o companie care controleaza peste jumtate din piata tabletelor.