Lantul de distributie al companiei Apple este prezentat ca fiind cel mai bun din lume si asta multumita unor oameni precum Tim Cook care a reusit sa eficientizeze procesul de fabricare – livrare catre magazine – livrare catre clienti a produselor. Un studiu recent facut de catre cei de la Gartner plaseaza Apple pe primul loc in topul celor mai bune lanturi de distributie din lume si asta spune multe despre performantele companiei. Pentru a completa imaginea “perfecta” a lantului de distributie, se pare ca Apple isi reface intregul stoc de produse al magazinelor o data la fiecare 5 zile si asta pentru ca in momentul de fata cifra de vanzari zilnice este extrem de mare.
Comparand performantele celor de la Apple cu alte companii mari din lume, aflam ca Apple isi reface inventarul mai repede decat McDonalds, Samsung, Dell, Amazon sau chiar Coca Cola, deci vorbim despre o rata de vanzari foarte mare in cele aproape 400 de magazine ale companiei americane. Anual Apple isi reface stocul de 74 de ori, in timp ce majoritarea companiilor care fabrica produse isi refac stocul de 6 – 8 ori. Desi rata de refacere a stocului este mare, asta nu inseamna ca Apple vinde cele mai multe produse din lume ci inseamna ca mecanismul companiei a fost gandit in asa fel incat produsele sa nu stea fara rost in stocul anumitor magazine ci sa fie eficient distribuit in toata reteaua de distributie.