Apple modifica algoritmii pentru cautarea aplicatiilor din App Store

  Desi se anuntase de ceva vreme ca Apple urmeaza sa modifice modalitatile prin care noi cautam aplicatii in App Store, iata ca abia recent au fost efectuate schimbari importante. Apple a modificat algoritmii in baza carora se efectueaza cautarile din App Store si acum nu s-ar mai pune atat de mare accent pe numele unei aplicatii. Accentul ar fi pus pe comentarii, numarul de review-uri pozitive, pe numarul de descarcari si mai apoi pe keyword-uri, atfel ca Apple ar fi capabila sa ofere rezultate mult mai relevante pentru ceea ce doresc intr-adevar utilizatorii sa descarce.

Matthäus Krzykowski, cofounder of app search and data company Xyologic, has another explanation. He says that Apple has been incorporating download numbers into its rankings for a while now, and he suggests that what really changed is that Apple has gotten better at “topic detection”. In other words, it’s now better able to infer what you’re looking for when you type in a search term, so if you type in the word “gas”, you probably want apps that help you find gas stations or low gas prices, rather than driving games or apps that happen to have the word gas in their title.

  Acum App Store-ul ofera rezultate pentru cautari in functie de topicul cautarii si nu neaparat dupa cuvintele cheie cautate de tine. In acest mod Apple este capabila sa ofere rezultate mult mai exacte pentru cautarile utilizatorilor si in momentul in care faceti o cautare pentru trafic, de exemplu, veti primi o lista de aplicatii de navigatie sau aplicatii care ofera informatii despre trafic si nu o lista de jocuri. Aceasta schimbare afecteaza intreg App Store-ul si multi dezvoltatori de aplicatii au observat ca aplicatiile mai relevante, mai utile, cu mai multe descarcari si mai multe review-uri/comentarii sunt plasate mai bine in cautari, in timp ce jocurile care nu prea au legatura cu acea cautare sunt plasate pe pozitii inferioare.

  Deocamdata schimbarile nu au fost implementate in toate App Store-urile companiei Apple, ele par a fi imprumutate dintr-un algoritm de cautare al companiei Chomp pe care Apple a achizitionat-o recent si sper ca in viitor compania din Cupertino sa refaca mult mai multe aspecte ale App Store-ului.