Actiunile Samsung inregistreaza o scadere de 7% la bursa, echipa de conducere tine sedinte de urgenta, declara infrangerea drept cel mai rau scenariu posibil

   Daca ati citit iDevice.ro in weekend, atunci ati aflat ca Samsung a fost obligata de catre o instanta americana sa plateasca suma de aproape 1.05 miliarde de dolari pentru incalcarea unor brevete de inventie ale Apple. Acest verdict a fost intors pe toate partile de jurnalistii “fani” ai Samsung si Apple, insa realitatea se vede la bursa deoarece valoarea actiunilor Samsung a scazut cu 7%(78$) intr-o singura zi. Lovitura a fost puternica pentru Samsung, directorii sai tin sedinte de urgenta pentru a discuta verdictul, iar unul dintre ei a declarat ca acesta este cel mai rau scenariu la care se puteau astepta.

“It’s absolutely the worst scenario for us,” a senior Samsung executive said as he rushed into the company’s compound in southern Seoul. Inside the building, Choi Gee-sung, former Samsung Electronics CEO and now the head of Samsung Group’s corporate strategy division, was holding an emergency meeting attended by Shin Jong-kyun, the company’s mobile devices chief, and Lee Dong-joo, lead marketing official. “As far as I know, it’s very rare for the presiding judge to make a decision going against the verdict by jurors,” said one Samsung official. 

  Cei de la Samsung par a fi afectati de decizie, insa suma de 1.05 miliarde de dolari pe care trebuie sa o plateasca pare mica in comparatie cu profitul inregistrat de ei in timpul vanzarii terminalelor care incalca acele brevete de inventie. Totusi problema nu este chiar atat de simpla deoarece produsele Samsung care incalca acele brevete de inventie ar putea fi scoase din vanzare din SUA dupa o sedinta de judecata ce ar urma sa aiba loc in septembrie. Reprezentantii Samsung spun ca vor face apel impotriva verdictului, insa sunt constienti ca situatiile in care judecatorii schimba decizia unui juriu sunt foarte rare.

  In concluzie, Samsung pare a fi primit o lovitura “dureroasa”, insa totul ar putea fi doar o noua strategie de marketing/PR.