In 2011 HTC era unul dintre cei mai importanti producatori de smartphone-uri de pe planeta, insa in 2015 compania are o valoare mai mica decat rezervele monetare formate din investitii pe termen lung sau scurt si disponibilul banesc din conturile sale.
Mai exact, in 2011 capitalizarea bursiera a HTC era de putin peste 30 de miliarde de dolari, insa in 2015 aceasta abia atinge 1.5 miliarde de dolari, cifra fiind mai mica decar rezerva monetara a companiei, semn ca investitorii si-au pierdut increderea in producatorul taiwanez.
Majoritatea investitorilor HTC au decis sa vanda actiunile detinute la compania taiwaneza din cauza rezultatelor financiare tot mai slabe si a insuccesului ultimelor modele de smartphone-uri high-end, astfel ca acum singurul lucru de valoare al companiei este rezerva monetara.
Conform analistilor, investitorii nu mai pun vreun pret pe brand-ul si toate bunurile companiei HTC in momentul de fata, ei considerand ca doar acea rezerva monetara mai are valoare, restul companiei fiind numai bun pentru vanzare in ideea de a recupera investitiile facute.
A 60 percent plunge in HTC Corp.’s stock this year pushed its market value to below its cash on hand. That means investors were effectively saying the smartphone maker’s brand, factories and buildings were worthless. HTC’s cash is the only asset of value to shareholders. Most of the other assets shouldn’t be considered in their valuation because there’s more write-offs to come and the brand has no value.
Conform unor analisti americani, HTC are sanse mici sa genereze profit pana in cursul anului 2017, iar din moment ce o treime din valoarea sa este data de produsele din inventar si unele facturi ce urmeaza sa fie incasate, actiunile companiei nu mai sunt chiar atat de atractive.
Din pacate HTC pare sa urmeze soarta companiei finlandeze Nokia si daca lucrurile nu se vor schimba radical in perioada imediat urmatoare, atunci probabil HTC va intra in faliment in mai putin de 2 ani de zile, “moartea” unui nou producator de smartphone-uri confirmand doar cat de agresiva este concurenta in acest segment.